Зоя Георгієвська, Юліана Петрова ІННОВАЦІЙНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ» В БІЗНЕС-ОСВІТІ

// Наука і освіта.  2023.  №2. – 3-8.

Зоя Георгієвська,
викладач кафедри іноземних мов,
Одеський національний економічний університет,
вул. Преображенська, 8, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9121-3607

Юліана Петрова,
викладач кафедри іноземних мов,
Одеський національний економічний університет,
вул. Преображенська, 8, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4513-8738


ІННОВАЦІЙНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ» В БІЗНЕС-ОСВІТІ


АНОТАЦІЯ:

Однією з найважливіших рис нашого часу є зростання числа людей, які знаходяться в контакті з культурами, відмінними від їхньої рідної культури. Процес всесвітньої глобалізації сприяє розумінню комунікації між різними культурними системами як істотного елемента картини сучасного світу. Пов’язані з явищем глобалізації процеси передбачають регулярні контакти в різних сферах між представниками різних культур. Така ситуація вимагає вирішення поставлених практичних завдань та питань культурної адаптації представників однієї культури на теренах існування іншої культурної спільноти. Актуальною проблемою сьогодення в контексті якості вищої освіти залишається міжкультурна комунікація, що сприяє формуванню професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Стаття присвячена розгляду питання використання інноваційних та інформаційних технологій у викладанні навчальної дисципліни «Міжкультурні комунікації». У статті проаналізовано поняття «комунікація», «міжкультурна комунікація», «мовленнєвий етикет». Розглянуто проблему формування здатності особистості до ефективної міжкультурної комунікації як засобу розуміння ментальних особливостей різних культур, що є гарантом ефективного діалогу культур у сучасному світі. Підкреслено важливу роль мовленнєвого етикету в міжкультурному спілкуванні. Мета статті – показати переваги користування комп’ютерними технологіями на прикладі викладання навчальної дисципліни «Міжкультурні комунікації», як сьогодні інноваційні технології можуть стати ефективним засобом навчання дисципліни «Міжкультурні комунікації». Розкрита роль застосування мультимедійних заходів у вирішенні завдань міжкультурної комунікації. Також у статті подано аналіз дослідження практичної діяльності викладачів кафедри іноземних мов у рамках викладання цієї навчальної дисципліни. Новизна дослідження полягає в порівнянні інтерактивного потенціалу інноваційних та інформаційних технологій, які використовуються для навчання студентів. Викладачі, ґрунтуючись на своєму практичному досвіді, показують можливості даних технологій при роботі в режимах онлайн та офлайн в організації позааудиторної роботи, стимулювання самостійної когнітивної активності студентів, створення умов для індивідуальної та групової навчальної діяльності. Отримані результати досліджень та аналіз публікацій свідчать про те, що питання про використання інноваційних та інформаційних засобів при вивченні навчальної дисципліни «Міжкультурні комунікації» є надзвичайно складним та значущим. У статті робиться висновок про визначення змісту понять «інноваційні та інформаційні технології», «міжкультурна комунікація» та її значення для професійної діяльності майбутніх фахівців.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інновації, інформаційні технології, дистанційне навчання, інтерактивна дошка, бізнес-освіта, культура, комунікація, міжкультурні зв’язки, англійська мова.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія : підручн. Київ : Либідь, 1998. 558 с.
2. Бех І.Д. Цілісність особистості як теоретико-прикладна проблема. Педагогіка і психологія. 2008. № 2. С. 40–49.
3. Бондар С.П. Методи навчання. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
4. Державна програма «Вчитель». Офіційний сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.mon.gov.ua/laws/KMU_379.doc
5. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України / гол. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
6. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / упорядник Л. Галіцина. Київ : Ред. загальнопед. газ., 2005. 128 с.
7. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посібник / авт.-уклад. : О. Пометун, Л. Пироженко. Київ : АПН, 2012. 136 с.

8. Карамушка Л.М. Рольова гра. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол. ред. B.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
9. Кирилова Н.Б. Від медіаосвіти – до медіакультури. Медіаосвіта. 2005. № 5. С. 40–44.
10. Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контекст. Полтава : ПОІППО, 2006. 328 с.
11. Крюкова Д. Інтелектуальна культура особистості майбутнього фахівця. Розвиток психологічної культури учнівської молоді в системі неперервної професійної освіти : навчально-методичний посібник / за ред. В.В. Рибалки. Київ : ІППО АПН України, 2005. С. 81–85.
12. Митник О. Теоретико-методичні основи підготовки майбутнього вчителя до формування культури мислення молодшого школяра : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Київ, 2010. 23 с.
13. Національна стратегія розвитку освіти України на 2012–2021 роки. URL: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf
14. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко ; за ред. О.І. Пометун. Київ : Видавництво А.С.К., 2004. 192 с.
15. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри : навч. посібник. Київ : Вищ. шк., 2003. 112 с.
16. International Encyclopedia of the Social and Behavioral Scienses. Vol. 14 / Eds. N.I. Smelser and P.B. Daltes. Oxford. Р. 949.
17. Kubey R. Media Literacy in the Information Age. New Brunswick; London, 1997. 484 p.
18. Potter W.J. Media Literacy. Thousand Oaks. London : Sage Publication, 2001. 423 p.
19. Recommendations Adressed to the Unitions Education Scientific and Cultural organization UNESCO. In. Education for the media and the Digital Age. Vienna : UNESCO, 1999.
Р. 273–274. Reprint in: Outlooks on Children and Madia. Goteborg : UNESCO and NORDICOM, 2001. Р. 152.
20. Tyner K. Literacy in a Digital World. Mahwah; New Jersey; London : Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 1998.
21. Vlasiuk I. Determinational criterias of economist’s professional and terminological competence development. International Journal of Economics and Society. Memphis, USA : ICES Foundation, 2015. Vol. 1, Issu 1. P. 121–124.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.