// Наука і освіта. – 2020. – №1. – 29-33.
Ганна Слободянюк,
аспірант кафедри теорії та методики практичної психології,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м.Одеса, Україна
ДО ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ
АНОТАЦІЯ:
Стаття присвячена аналізу наукових публікацій з висвітлення проблеми психологічної підготовки майбутніх вчителів, що індексуються в міжнародній базі Web of Science, за останні двадцять років. Було встановлено, що до 2008 року спостерігався занижений рівень уваги вчених до висвітлення наукових досліджень, присвячених проблемі психологічної підготовки вчителя. Переважна більшість публікацій - статті, в яких розглядаються дані формування необхідних професійних компетенцій з психологічною складовою у майбутніх вчителів; висвітлюються інновації в формах та методах опанування психологічними знаннями; наводяться дані, присвячені змісту освітньої психології як наукової дисципліни, тощо. Проте проаналізовані наукові праці мають обмежений характер та не враховують досить актуальні напрямки досліджень із зазначеної тематики.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
психологічна підготовка майбутніх педагогів, науково-метрична база Web of Science, психолого-педагогічна підготовка вчителя, аналіз публікацій, науково-пошукові дослідження.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Климов Е. А. Некоторые психологические проблемы подготовки молодежи к труду и выбору профессии. Вопросы психологии. 1985. № 4. С. 7–9.
2. Марголис А. А. Модели подготовки педагогов в рамках программ прикладного бакалавриата и педагогической магистратуры. Психологическая наука и образование. 2015. Т.20. №5. C. 45–64. DOI: 10.17759/pse.2015200505
3. Слободянюк Г. Формально-організаційні тенденції психологічної підготовки студентів-педагогів у закладах вищої освіти України. Наука і освіта. 2019. №3. С. 21–31.
4. Alvarez I. M., Weise C., Vall B., Gonzalez M., Morodo A. How do primary education trainee teachers perceive educational psychology? Teachers and teaching. 2018. Vol.24. Issue 1. Pp. 81-94. DOI: 10.1080/13540602.2017.1379388
5. Brabeck M. M., Dwyer C. A., Geisinger K. F., Marx R. W., Noell G. H., Pianta R. C., Subotnik R. F., Worrell F. C. Assessing the assessments of teacher preparation. Theory into practice. 2016. Vol.55. Issue 2. Special issue: SI. Pp.160-167.
6. Chebykin O. Ya. System-activity conception of training 21st century teachers: competence and organizational aspects. Science and Education. 2017. №10. C. 101- 106.
7. Deibl I., Zumbach J., Geiger V. M., Neuner C. M. Constructive Alignment in the Field of Educational Psychology: Development and Application of a Questionnaire for Assessing Constructive Alignment. Psychology learning and teaching-plat. 2018. Vol.17. Issue 3.Рp.293– 307.
8. Gravett S., Henning E., Eiselen R. New teachers look back on their university education:Prepared for teaching, but not for life in the classroom. Education as change. 2011. Vol.15. Pp. S123- S142. DOI: 10.1080/16823206.2011.643636
9. Joy R., Paul H., Adey K., Wilmott A. Educational and school psychology in newfoundland and Labrador: a 15-year follow-up. Canadian journal of school psychology. 2016. Vol.31. Issue 3. Pp. 259–270.
10. Lin F. L., Yang K. L., Chang Y. P. Designing a Competence-Based Entry Course for Prospective Secondary Mathematics Teachers. Educating prospective secondary mathematics teachers: knowledge, identity, and pedagogical practices. 2018. in ser. ICME-13 Monographs. Pp.189–203. DOI: 10.1007/978-3-319-91059-8_11
11. Lohse-Bossenz H., Kunina-Habenicht O., Dicke T., Leutner D., Kunter M. Teachers' knowledge about psychology: development and validation of a testmeasuring theoretical foundations for teaching and its relation to instructional behavior. Studies in educational evaluation. 2015. Vol.44. Pp.36–49. DOI: 10.1016/j.stueduc.2015.01.001.
12. Shen P. X., Gromova C. R., Zakirova V. G., Yalalov F. G. Educational Technology as a Video Cases in Teaching Psychology for Future Teachers. Eurasia journal of mathematics science and technology education. 2017. Vol.13. Issue 7. Pp. 3417–3429. DOI: 10.12973/eurasia.2017.00736a
13. Spinath B. Educational psychology's contributions to professional teacher development: discussion of the special issue. Zeitschrift fur padagogische psychologie. 2012. Vol.26. Issue 4. Pp. 307–312. DOI: 10.1024/1010-0652/a000082
14. Tanana S. M. Psychological peculiarities of the development of professional competences in future teachers of higher school in the process of professional preparation. Psycholinguistics. 2017. Vol.21. Issue 1. Pp.161– 170.
15. Valladares R. C., Adalia L., Pichs E. C., Antonia M., Dominguez Urdanivia, D. Y. The educational psychopedagogical training as a professional field. 2018. Vol. 14. Issue 62. Рp. 266–271.
16. Willingham D. T. A Mental model of the learner: teaching the basic science of educational psychology to future teachers. Mind brain and education. 2017. Vol.11. Issue 4. Pp.166–175. DOI: 10.1111/mbe.12155