Ніна Новикова. Особливості шкільної біологічної освіти в період становлення української державності на початку хх століття.

// Наука і освіта.  2018.  №11-12. 56-59.


DOI:

Ніна Новикова,
завідувач кафедри природничо-математичної освіти,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Комунальний заклад Львівської обласної
ради «Львівський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти»,
вул. Огієнка 18 а, м. Львів, Україна
ORCID ID 0000-0002-4284-2332


ОСОБЛИВОСТІ ШКІЛЬНОЇ БІОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД СТАНОВЛЕННЯ
УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВНОСТІ НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано період становлення системи шкільної біологічної освіти в Україні за імперської доби, для якого була притаманна боротьба різних педагогічних систем; розвиток шкільного природознавства на основі досягнень у біології як науці, реформування змісту шкільного природознавства за трьома напрямами й удосконалення методики шкільної біології. Окреслено неоднозначність освітніх змін дореволюційного періоду початку ХХ століття. Розглянуто соціальні та педагогічні чинники розбудови шкільної освіти після жовтневої революції; розподіл годин на вивчення природознавства з ІІ по ІХ класи єдиної трудової школи в 1918 і 1920 роках та вивчення предметів у єдиній трудовій школі Наркомосу УРСР (1920 р.). Охарактеризовано становлення педагогічної науки в УРСР, навчально-методичне забезпечення шкільної біологічної освіти, проекти нової організації навчального процесу, систему підготовки вчительських кадрів в Україні впродовж 1917-1920 років.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

шкільна біологічна освіта, Українська державність, природознавство, єдина трудова школа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Из программы Российской Коммунистической Партии (большевиков). Март 1919 года // Хрестоматия по истории советской школы и педагогике / Под ред А. Н. Алексеева, Н. П. Щербова. – М. : Просвещение, 1972. – С. 154.
2.Кейран Л. Ф. Структура методики обучения как науки: на основе анализа методик обучения биологии / Предисл. И. Д. Зверева / Л. Ф. Кейран. - М. : Педагогика, 1978. - 168 с.
3.Лай В. А. Школа действия. Реформа школы сообразно требованиям природы и культуры / В. А. Лай. – Пг., 1920.
4.Очерки истории школы и педагогической мысли народов СССР (1917-1941). - М. : Педагогика, 1980. - 456 с.
5.Полянский И. И. Методика начального естествознания / Полянский И. И. - М.-Пг., 1917. - 200 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.