Ільїна О. В. Метод моделюючого навчання в комплексній психологічній підготовці ортопедагогів-реабілітологів.

// Наука і освіта.  2017.  №7. 107-114.


DOI:

Оксана Василівна Ільїна,
аспірант кафедри ортопедагогіки та реабілітології,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна


МЕТОД МОДЕЛЮЮЧОГО НАВЧАННЯ В КОМПЛЕКСНІЙ
ПСИХОЛОГІЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ ОРТОПЕДАГОГІВ-РЕАБІЛІТОЛОГІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються актуальні практичні аспекти проблеми формування психологічної готовності студентства факультетів корекційної освіти та вчителів загальноосвітніх шкіл до роботи з дітьми з порушеним розвитком у спеціальних закладах та закладах з інклюзивною та інтегрованою формами навчання. Метою та завданням наукової роботи є представлення спеціально розробленої тренінгової вправи з комплексу авторської програми, яка була експериментально апробована зі студентами II-IV курсів вищезазначених факультетів. Автором системно було поєднано методи моделюючого та ситуаційного навчання в парадигмі підготовки фахівців спеціальної (корекційної) освіти. Було розроблено критерії ефективності запропонованої методики, а саме: психолого-педагогічна практичність; спонукання до проактивності та необхідності приймати рішення; можливість узагальнення та застосування у широкому полі задач – підтвердили за своїми якісними показниками валідність представленої психолого-педагогічної тренінгової вправи та вказали на її можливість застосування як в курсі підготовки спеціалістів в галузі спеціальної освіти, так і для вчителів загальноосвітніх шкіл, в майбутньому – інтегрованих класів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

спеціальна освіта, ортопедагогіка, діти з порушеннями функцій опорно-рухового апарату, емоційний інтелект, моделююче навчання, тренінгова вправа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аслаева Р. Г. Стратегия социально-профессиональной подготовки дефектологов в педагогическом вузе: Авт-т дис. докт.пед.наук / Р. Г. Аслаева. − Ижевск, 2011 – 497 с.
2. Ільїна О.В. До питання про психологічну готовність майбутніх педагогів до фахової діяльності / О.В.Ільїна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського університету імені Івана Огієнка / за ред.О.В.Гаврилова, В.І.Співака. – Вип.XXI в двох частинах, частина 2. Серія : соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: «П.П.Медобори-2006», 2012. – С.68-78.
3. Ільїна О.В. Дослідження емоційного інтелекту у процесі формування психологічної готовності майбутніх ортопедагогів-реабілітологів, дефектологів до роботи з людьми з порушеним розвитком. / О.В.Ільїна // Тези доповіді міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії»:– «Вінниця-2016» – С.133-137.
4. Лодатко Є. О. Педагогічні моделі, педагогічне моделювання і педагогічні вимірювання: that is that? / Є.О. Лодатко // Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. У 2-х тт. − Вип 3. − 2011. − Т. 1. − С. 339-344.
5. Лисуренко Л.А. Формирование готовности к взаимодействию с особым ребенком у будущих педагогов-воспитателей специальных (коррекционных) учреждений: Авт-т дис… канд.пед.наук / Л.А. Лисуренко. – Москва. – 2004. – 20 с.
6. Мартинюк В.Ю. Соціальна педіатрія в Україні: концепція, завдання, перспективи / В. Ю. Мартинюк // Соціальна педіатрія. – 2011. – №1. – С. 17-23.
7. Ситуаційна методика навчання: теорія та прак- тика / Упор. Сидоренко О., Чуба В. // Програма поширення ситуаційної методики в Україні – К.:Центр інновацій та розвитку, 2001. – 256 с.
8. Чуйко О.В. Особистісне становлення суб’єктів професійної діяльності у соціономічних професіях / О.В. Чуйко. – К.: АДЕФ-Украина, 2013. – 280 с.
9. Шевцов А.Г. Обґрунтування ортопедагогіки. Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського нац. ун. імені Івана Огієнка / Вип. IXX. Частина 1. Серія: соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Медобори, 2012. – 462 с. – С. 274-284.
10. U.S. Department of Education.1990 To assure the free appropriate publik edukation of oil children with disabilities. Washigton, DC: U.S. Government Printing Office.
11. Kanner L. Child psuchiatr. IL:Thomas, 1957 − 27 c.
12. Psychological Problems of Cerebral Palsy Text.: a Simposium of the American Psychological Assosiation & The National Society for Crippled Children and Adults. Illinois, 1996. - 112 p.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.