Kuchai T. P., Kuchai O. V., Pyrzyk I. Studying the Peculiarities of Education Development in Japan (IN Terms of Primary Education).

// Наука і освіта.  2017.  №5. 33-39.


DOI:

Тетяна Петрівна Кучай,
доктор педагогічних наук, доцент,
професор кафедри авіаційної англійської мови,
Олександр Володимирович Кучай,
доктор педагогічних наук, директор центру допрофесійної підготовки
Навчально-наукового інституту неперервної освіти,
Національний авіаційний університет,
Проспект Космонавта Комарова,1, м. Київ, Україна,
Іренеуш Пижик,
Доктор філософії, надзвичайний професор,
Куявська Вища Школа у Влоцлавку, Польща


ВИВЧЕННЯ СПЕЦИФІКИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ЯПОНІЇ (У КОНТЕКСТІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ)


АНОТАЦІЯ:

Мета дослідження – здійснити цілісний науковий аналіз прогресивних ідей розвитку освіти Японії, навести статистичні дані динаміки розвитку освіти цієї країни та обґрунтувати можливості творчого використання прогресивних ідей цього досвіду у вищих навчальних закладах України. Відповідно до цілей і закономірностей розвитку японського суспільства система підготовки вчителів початкової школи в Японії має особливості, вона здійснюється у взаємозв’язку із соціальним, політичним, економічним і культурним контекстом. Професійна підготовка вчителів початкових класів розглядається як системне, багатоаспектне явище, що має свою законодавчу базу, освітні заклади й центри, навчально-методичне забезпечення. У підготовці вчителя в університетах Японії виявлено особливості, а саме: у початковій школі основним є виховання, творча організація позаурочної діяльності; підтримання й збереження культурних норм, цінностей, звичаїв, традицій та засобів виховання; наслідування й копіювання; навчання на межі можливостей кожного студента; посилення уваги до використання ІКТ для розвитку пізнавальної активності й творчої діяльності дітей; здійснення підготовки майбутніх педагогів за двома рівнями – бакалавра і магістра. До перспектив творчого використання японських прогресивних ідей і досвіду модернізації підготовки вчителя початкової школи в умовах реформування вітчизняної системи освіти нами виділено такі рекомендації, які ми пропонуємо ввести при підготовці вчителів в університети України: формування науково-дослідної культури майбутніх учителів (підготовка вчителя-дослідника) на основі застосування у навчально-виховному процесі дослідницько-орієнтованого підходу та створення факультетів дослідницької діяльності; удосконалення системи набуття кваліфікації і права викладати в початковій школі (сертифікація, кваліфікаційний іспит, екзамен на перевірку моральних якостей, результати випробувань враховуються переважно впродовж семи років), що спонукає педагога постійно займатися самоосвітою; введення до навчальних планів педагогічних факультетів університетів нових навчальних предметів, зокрема: проектування дизайну навчального середовища в рамках програми вищої освіти крос-освіти, медіа-контенту, а також дисциплін, згідно з навчальними програмами яких аналізується питання організації навчання упродовж життя (автономія і неперервне навчання, довічний розвиток і самонавчання, неперервна освіта та ін.), передбачення в навчальних програмах елементів морального виховання, а також різних видів педагогічних практик, що мають неперервний характер тощо.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освіта, навчальні заклади, студенти, викладачі, динаміка розвитку, Україна, Японія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Каленюк І. С. Розвиток вищої освіти в глобалізованому світі // Інноваційний розвиток вищої освіти: монографія / І. С. Каленюк / За ред. О. В. Кукліна. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2013. – 316 с.
2. Озерська О. Ю. Професійна підготовка вчителів у вищих навчальних закладах Японії: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. Ю. Озерська. – Х., 2006. – 212 с.
3. Левовицький Т. Учителі та їх підготовка на межі ХХ та ХХІ століть – еволюція чи революція? / Т. Левовицький // Освітологія: хрестоматія: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – С. 90-94.
4. Lewowicki Tadeusz. Problemy kształcenia і pracy nauczycieli / Tadeusz Lewowicki. – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa–Radom, 2007. – 148 s.
5. Статистичні дані Міністерства освіти Японії – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mext.go.jp/english/statistics/
6. Міністерство освіти Японії – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.mext.go.jp 7. 教員の年齢構成 [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.mext.go.jp/component/english/__icsFiles/afieldf ile/2013/08/09/1302880_05.df

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.