Реброва О. Є. Методи стимулювання художньо-ментальних процесів у виконавській діяльності майбутніх учителів музики та хореографії.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 39-45.

Олена Євгенівна Реброва,
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри музичного мистецтва та хореографії,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ ХУДОЖНЬО-МЕНТАЛЬНИХ
ПРОЦЕСІВ У ВИКОНАВСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ТА ХОРЕОГРАФІЇ


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовано актуальність наукової рефлексії художньо-ментальних процесів у фаховому мистецько-педагогічному становленні студентів-музикантів та хореографів; добору методів, що впливають на художньо-ментальні процеси в їхній виконавській діяльності під час навчання та творчої самореалізації. Показано, що художньо-ментальні процеси, що їх зазнає особистість під час тривалого навчання мистецько-виконавських дисциплін, характеризуються наступними ознаками: поліхудожньою орієнтацією, що формується під впливом мистецької інтеграції та синестезії сприйняття, відчуття, інтерпретації мистецьких творів; етнічною зорієнтованістю, що ґрунтується на феноменології етноментальності. Експериментальна перевірка емоційно-перцептивних слухових та аудіотренінгів показало, що вони стимулюють полімодальність художньо-ментальних процесів; також ефективним виявилося послідовне чергування моделей пізнання: наукового, аматорського, художнього, педагогічного (евристично-пошуковий метод метафоризації образу).


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

художня ментальність, художньо-ментальна сфера особистості, виконавська діяльність, сінестезія, поліхудожня орієнтація, етноментальна зорієнтованість.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Жидков В. С. Искусство и картина мира / В. С. Жидков, К. Б. Соколов.  СПб.: Алетейя, 2003.  464 с.
2. Коляденко Н. П. Синестезия искусства как фактор художественной интеграции / Н. П. Коляденко // Взаимодействие искусств: методология, теория, гуманитарное образование [Ред. Л. П. Кузнецова; Сост. П. С. Волкова].  Астрахань. – 1997. 240 с.
3. Реброва О. Є. Теоретичне дослідження художньо-ментального досвіду в проекції педагогіки мистецтва: монографія / О. Є. Реброва.  Київ : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012.  295 с.
4. Реброва О. Є. Теорія і методика формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії: дис. доктора пед. наук спец. 13.00.02- теорія і методика музичного навчання; 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Олена Євгенівна Реброва.  Київ, 2013. – 595с.
5. Рудницька О. П. Педагогіка : загальна та мистецька: навч. посібник / О. П. Рудницька. – К. – 2002. – 270 с.
6. Саленко О. П. Синестезія в контексті арт-терапії: естетичний аспект: дисертація канд. філос. наук. спец. 09.00.08 — естетика / Оксана Петрівна Салекно.  Житомір , 2015 .  202 с.
7. Солдатова Г. У. Типи етнічної ідентичності: тест-методика [Електронний ресурс] / Г. У. Солдатова, С. В. Рижова.  Режим доступу: http://psytolerance.info. php.
8. Яремчук О. В. Історична психологія в Одеському національному університеті: можливості міждисциплінарних досліджень [Електронний ресурс] / О. В. Яремчук.  Режим доступу: http://dspace.onu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/8083/ 1/284-292.pdf.
9. Яремчук О. В. Психо-історична реконструкція архетипу Світового Дерева [Електронний ресурс] / О. В. Яремчук.  Режим доступу: http://kspodn.onu.edu.ua/index.php/kunena/sektsiya-9- psikho-istorichna-rekonstruktsiya-mentalnostiosobistostej-ta-spilnot/95.
10. Language, meaning and culture: the selected papers of C. E. Osgood / ed. by Charles. E. Osgood and Oliver C. S. Tzeng. New York (etc.) : Praeger, 1990.  XIII.  402 pp.
11. Habermas J. The Philosopical Discourse of Modernity / J. Habermas. – Cambridge: MIT Press, 1998. – 430 s.
12. Wellek A. Musikpsychologie und Musikasthetik / А. Wellek. – Frankfurt am Main: Akad. Verb.  Ces. 1963. – 391 р.
13. White L. A. The Concept of Culture / L. A. White // American Anthropologist. – Wash. – 1959. – Vol. 61. – P. 227-251.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.