// Наука і освіта. – 2017. – №4. – 33-38.
Левон Рубенович Нікогосян,
доктор медичних наук, доцент, завідувач кафедри загальної фармації,
Юлія Олександрівна Асєєва,
кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри психіатрії,наркології, психології та соціальної допомоги,
Одеський національний медичний університет,
пров. Валіховський, м. Одеса, Україна,
АКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ
ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ
АНОТАЦІЯ:
У статті визначено важливість системно-ціннісного підходу, подано характеристику аксіологічного підходу як методологічного концепту професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі. Зазначено основні принципи, функції, моделі аксіологічного підходу та визначено пріоритетні цінності в освіті, вихованні та саморозвитку майбутніх фахівців медичної галузі. Підкреслено, що аксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки повинен бути орієнтований на формування системи цінностей, які відповідають вимогам, установленим до майбутніх фахівців медичної галузі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
аксіологія, аксіологічний підхід, вищі навчальні заклади, студенти-медики, майбутні фахівці медичної галузі.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Скотний В. Г. Філософія: історичний і систематичний курс / В. Г. Скотний. – К. : Знання України, 2005. – 576 с.
2. Андрущенко В. П., Лутай В. С. Філософія освіти в Україні: стан проблеми та перспективи розвитку / В. П. Андрущенко, В. С. Лутай // Наукові записки АН ВШ України – 2004. – Вип. 6. – С. 59-71.
3. Кострюков С. В. Формування демократичних цінностей студентської молоді в трансформаційний період : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук : спец. 09.00.10 / С. В. Кострюков. – К. – 2004. – 17 с.
4. Ефимова Е. М. Аксиологический подход как методологическая основа формирования социальной устойчивости профессионала [Електронний ресурс] / Е. М. Ефимова. – 2012. – Режим доступу: http://www.sgu.ru/files/nodes/63395/Efimova.pdf.
5. Кирьякова А. В. Ценностные ориентиры университетского образования / А. В. Кирьякова // Вестник ОГУ. – № 2 (121). – 2012. – С. 27-33.
6. Ткачова Н. О. Аксіологічний підхід до організації педагогічного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі / Н. О . Ткачова. – Луганськ: ЛНПУ імені Т.Г. Шевченка, 2006. – 300 с.
7. Вітвицька С. С. Аксіологічний підхід до виховання особистості майбутнього вчителя / С. С. Вітвицька // Креативна педагогіка: наук. метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Вінниця. – 2015. – Вип.
10. – С. 63-67.
8. Шукшунов С. Е. Инновационное образование: идеи, принципы, модели / С. Е. Шукшунов, В. Ф. Взятышев, Л. И. Романкова. – М.: МАНВШ, 2011. – 300 с.
9. Кирьякова А. В. Аксиология образования. Ориентация личности в мире ценностей: монография / А. В. Кирьякова. – М. : Дом педагогики. ИПК ГОУ ОГУ, 2009. – 318 с.
10. Фальковський А. Роль аксіологічного підходу сучасної методології права / А. Фальковський // Держава і право: de lege praeterita, instante, future : матеріали Міжн. наук. практ. конференції. Миколаїв, 27-28 листопада 2009 року. – Миколаїв : Іліон, 2009. – С. 59- 60.