Mukan N. V., Noskova M. V., Baibakova I. M. The Formation of School Principals’ Readiness to Use Internet Technologies in Their Work in The System of Continuous Pedagogical Education.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 123-132.

Наталія Василівна Мукан,
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри іноземних мов,
Маргарита Вячеславівна Носкова,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки та соціального управління,
Інеса Макарівна Байбакова,
кандидат філологічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов,
Національний університет «Львівська політехніка»,
вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, Україна


ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДИРЕКТОРІВ ШКІЛ ДО
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ
ДІЯЛЬНОСТІ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

Характерною ознакою сьогодення є зростання темпів змін у сучасному суспільстві та його інформатизація. Впровадження Інтернет-технологій у навчальний процес школи і пов’язані з цим формування і розвиток відповідних компетенцій директорів шкіл у процесі професійного розвитку у системі неперервної педагогічної освіти впродовж тривалого часу залишаються актуальними для наукових досліджень. Метою статті є аналіз готовності директорів шкіл до використання Інтернет-технологій у своїй професійній діяльності. У процессі дослідження використовувалися теоретичні (контент-аналіз, систематизація та узагальнення, моделювання, факторно-критеріальне моделювання, системно-узагальнювальний) і прикладні (діагностичний, прогностичний, педагогічний експеримент, математичний аналіз, статистичний, кількісний і якісний аналіз) методи. Термін «готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у професійній діяльності» слід розуміти як інтегративну характеристику особистості, у структурі якої виділяють соціально-мотиваційний, знаннєво-діяльнісний, ціннісно-креативний компоненти. Ефективне поєднання трьох компонентів визначає готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у своїй роботі. Виокремлення критеріїв та їх показників дало змогу визначити рівні готовності директорів шкіл до використання Інтернет технологій у професійній діяльності: незадовільний; низький; задовільний; достатній; високий. Ми визначили організаційно-педагогічні умови професійного розвитку директорів шкіл для підготовки до використання Інтернет технологій у своїй роботі. З метою перевірки гіпотези дослідження нами проведено педагогічний експеримент, що проводився у три етапи на основі Львівського, Дніпропетровського, Волинського, Запорізького та Кіровоградського ІППО. Результати педагогічного експерименту свідчать про готовність директорів шкіл до використання Інтернет технологій у своїй роботі. Розроблена авторська модель очного/дистанційного курсу «Використання Google-сервісів в управлінській діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу», її методичне і програмне забезпечення перевірені експериментально. Обґрунтовано вибір сервісів Web 2.0 як основи освоєння директором школи Інтернет технологій.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

система неперервної педагогічної освіти, професійний розвиток, школа, професійна діяльність, Інтернет-технології, Інтернет-готовність, Web 2.0, ІТ-грамотність, ІТ-компетентність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Даниленко Л. І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / Л. І. Даниленко. – К. : Міленіум, 2004. – 358 с.
2. Інформаційні технології – значення терміну. Погляд з точки зору наукових і державних стандартів [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.setlab.net/?view=what-is-IT.
3. Клокар Н. І. Психолого-педагогічна підготовка вчителя до інноваційної діяльності : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Наталія Іванівна Клокар. Ін-т педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 1997. – 227 с.
4. Козлова О. Г. Підготовка вчителя до інноваційної діяльності в системі післядипломної освіти : автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. Г. Козлова. – Інститут педагогіки АПН України. – К. – 1999. – 20 с.
5. Носкова М. В. О готовности руководителей школ к использованию интернет-технологий в профессиональной деятельности / М. В. Носкова // Молодий вчений. – 2015. – № 8 (88). – С. 1017-1020.
6. Носкова М. В. Google-сервіси для вчителя. Перші кроки новачка / Л. М. Калініна, М. В. Носкова. – Львів: ЗУКЦ, 2013 – 182 с.
7. Носкова М. В. Підготовка керівника загальноосвітнього навчального закладу у системі післядипломної освіти до використання інтернет-технологій у професійній діяльності : дис. … канди- дата пед. наук : 13.00.04 / Маргарита Вячеславівна Носкова. – Київ: Інститут педагогіки НАПН України, 2015. – 332 с.
8. Паламарчук В. Ф. Системний підхід до впровадження педагогічних ідей у практику роботи школи / В. Ф. Паламарчук // Радянська школа. – 1987. – № 12. – С. 16-20.
9. Попова О. В. Становлення і розвиток інноваційних педагогічних ідей в Україні у ХХ столітті / О. В. Попова. – Харків : «ОВС», 2001. – 256 с.
10. Шамова Т. И. Управление образовательными системами / Т. И. Шамова, Н. П. Капустин, П. И. Третьяков. – М. : ВЛАДОС, 2002. – 320 с.
11. ICT Competency Framework for Teacher, Version 2.0. UNESCO, 2011 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/ images/0021/002134/213475e.pdf.
12. ICT Competency Standards for Teachers: Competency Standards Modules, Version 1.0. UNESCO, 2008 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156207e. pdf.
13. Mukan N. Methodology of Comparative Analysis of School Teachers’ Professional Development in Great Britain, Canada, the USA / Nataliya Mukan, Svitlana Kravets // Comparative professional pedagogy. – 2015. – Vol. 5, Issue 4. – P. 39-45.
14. Mukan N. The model of unification and the model of diversification of school teachers’ continuing professional development / Nataliya Mukan, Iryna Myskiv, Svitlana Kravets // Comparative Professional Pedagogy. – 2016. – Vol. 6, Issue 1. – P. 7-13.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.