Мішеніна Т. М. Аксіологічні параметри мовної особистості майбутніх учителів філологічних спеціальностей у змісті навчальних курсів лінгвокультурологічного спрямування.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 118-122.

Тетяна Михайлівна Мішеніна,
доктор педагогічних наук, доцент,
професор кафедри української мови,
Криворізький державний педагогічний університет
пр. Гагаріна, 54 м. Кривий Ріг Україна


АКСІОЛОГІЧНІ ПАРАМЕТРИ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ
МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ЗМІСТІ
НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО СПРЯМУВАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Публікація висвітлює питання розроблення аксіологічних параметрів мовної особистості майбутніх учителів філологічних спеціальностей у змісті навчальних курсів лінгвокультурологічного спрямування; визначення рівнів сформованості аксіологічного складника лінгвокультурогічної компетентності. Проаналізовано теоретичні положення щодо застосування культурологічного підходу до вивчення мовного матеріалу майбутніми філологами. Обґрунтовано методичну доцільність застосування завдань, спрямованих на формування аксіологічного складника мовної особистості філологів. Перспективою подальших досліджень є питання розроблення алгоритмів лінгво-культурологічного аналізу мовних одиниць у контексті міжкультурної комунікації.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

культурологічний підхід, лінгвокультурологічний підхід, аксіологічний параметр, аксіологічна культура, мовна особистість, студенти філологічних спеціальностей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бацевич Ф. С. Словник термінів міжкультурної комунікації / Флорій Сергійович Бацевич. – К. : Довіра, 2007. – 205 с.
2. Вибрані топіки та лексикон сучасної лінгвістики : енциклопедичний словник / [авт.уклад Штерн І.Б.]. – К. : АртЕк, 1998. – 156 с.
3. Красных В. В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология: Курс лекцій / Виктория Владимировна Красных. – Москва : ИТДГК «Гнозис», 2002. – 284 с.
4. Хуторской А. В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // Интернет-журнал «Эйдос». – 12.12.2005. – Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm.
5. Шевнюк О. Л. Теорія і практика культурологічної освіти майбутніх учителів у вищій школі : дис. … доктора пед. наук ; 13.00.04 / Олена Леонідівна Шевнюк. – К., 2004. – 473 с.
6. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). – 2010.
7. Glossary [Electronic resource] / Higher Education Funding Council for England. – 2010. – Mode of access : http://www.hefce.ac.uk/aboutus/glossary/glossary.htm
8. Μανώλης Βαγιωνάκης, Μιχάλης Καδής, Φανούριος Λιαναντωνάκης. Μιλώ και γράφω ελληνικά στις γειτονιές του κόσμου. Οργανισμός εκδόσεως διδακτικών βιβλίων // Αθήνα – 2007. – Σελ. 39.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.