// Наука і освіта. – 2017. – №4. – 113-117.
Лілія Іванівна Дмитрук,
кандидат філологічних наук, доцент кафедри українознавства,
Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова,
вул. Пирогова, 56, м. Вінниця, Україна
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
ПРИ ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
АНОТАЦІЯ:
У статті розглянуто особливості використання інноваційних та інформаційних технологій в цілому та відео презентацій зокрема для навчання української мови як іноземної студентам з інших країн в вищих навчальних закладах. в педагогічних цілях на основі інтерактивного навчання. Завдяки застосуванню інноваційних технологій можливості сучасних методів вивчення української мови як іноземної значно розширюються й стають більш різноманітними. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань з української мови, збагачує зміст освітнього процесу, дає відчуття потреби в самоосвіті, сприяє розвитку творчої особистості, зрештою створює умови для більш тісної співпраці між викладачами та студентами. Результати педагогічного спостереження засвідчили, що використання мультимедіа презентацій та інших інтерактивних завдань сприяло підвищенню рівня володіння українською мовою студентів-іноземців, розвитку критичного та творчого мислення тощо. Інноваційні технологічні засоби викладання іноземної мови у вищій школі дають можливість удосконалити методи подачі граматичної та лексичної інформації, практики монологічного й діалогічного говоріння, навчання письма та відпрацювання вимови, постійного поповнення словникового запасу студентів. Мультимедійні технології допомагають викладачеві коригувати навчальний процес, ураховуючи інтереси й можливості окремих студентів, реалізувати особистісно зорієнтований підхід у навчанні й забезпечити індивідуалізацію та диференціацію навчання. Вивчення особливостей застосування мультимедіа технологій показало, що їх недостатнє використання при вивченні української мови як іноземної зумовлено низкою причин: низьким рівнем матеріально-технічного забезпечення; відсутністю критеріїв ефективності технологій; низьким рівнем інформаційної компетентності та відсутністю мотивації професорсько-викладацького складу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
інноваційні технології, інтерактивне навчання, мультимедіа, відео презентація.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Балыхина Т. М. Информатизация обучения языкам: становление компьютерной лингводидактики / Т. М. Балыхина, А. Д. Гарцов // Высшее образование сегодня. – 2006. – № 4. – С. 32-38.
2. Дмитрук Л. І. Видатні науковці-лікарі: навчальний посібник / Л. І. Дмитрук, Л. М. Матусевич. – Вінниця, 2015. – 38 с.
3. Malik S. Use of Multimedia as a New Educational Technology Tool / S. Malik, A. Agarwal // International Journal of Information and Education Technology. – October 2012. – Vol. 2. – No. 5.
4. Молчанова И. А. Особенности создания мультимедийной программы для учащихся младших класов с учетом их возрастных особенностей / И. А. Молчанова, Н. В. Тимошкина, А. С. Гучапшев // ІТ-инновации в образовании: материалы Всерос. науч.-практ. конф., 27-30 июня 2005г. – Петрозаводск, 2005. – С. 150-152.
5. Neo М. Learning with Multimedia: Engaging Students in Constructivist Learning / М. Neo // International Journal of Instructional Media. – 2007. – vol. 34. – 2. – pp. 149-158.
6. Осадчий В. В. Система інформаційно-технологічного забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів в умовах педагогічного університету: [монографія] / В. В. Осадчий, за ред. С. О. Сисоєвої. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 420 с.
7 Рагулин П. Г. Информационные технологи: електрон. Учеб / П. Г. Рагулин. – Владивосток: ТИ- ДОТ Дальневост. ун-та, 2004. – 208 с.