Vainola R. Kh., Khliestova S. S. Characteristics of the Experimental Work on the Formation of University Students’ Deontological Culture in the Process of Socio-Educational Work.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 62-67.

Ренате Хейкіївна Вайнола,
доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна,
Світлана Святославівна Хлєстова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри медичної біології,
Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова,
вул. Пирогова, 56, м. Вінниця, Україна


ХАРАКТЕРИСТИКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З
ФОРМУВАННЯ ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ
НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито зміст та деталізовано етапи експериментальної роботи з формування деонтологічної культури студентів вищих навчальних закладів у процесі соціально-виховної роботи. Формування деонтологічної культури студентів визначено як процес поступового вироблення інтелектуальних, емоційно-ціннісних та операційних якостей в структурі особистості майбутніх фахівців. У статті визначено й теоретично обґрунтовано структурно-функціональну модель формування деонтологічної культури студентів вищих навчальних закладів у процесі соціально-виховної роботи, її мета, критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, операційний). Описано показники та рівні (адаптаційний, репродуктивний, конструктивний, креативний) сформованості деонтологічної культури студентів. Деталізовано змістовно-технологічне забезпечення (змістовні компоненти, форми та методи соціально-виховної роботи вищого навчального закладу). Охарактеризовано педагогічні умови формування деонтологічної культури студентів вищих навчальних закладів і результати їх упровадження в процес соціально-виховної роботи вищих навчальних закладів. Гіпотетично визначено такі умови: планування й організація соціально-виховної роботи вищого навчального закладу з урахуванням базових деонтологічних категорій; упровадження різноманітних інтерактивних форм соціально-виховної роботи зі студентами; спрямованість комунікативної взаємодії суб’єктів соціально-виховної роботи на формування деонтологічної культури студентів. Представлено методику педагогічного оцінювання рівнів сформованості деонтологічної культури студентів. Описано експериментальне впровадження комплексу форм соціально-виховної роботи: програми просвітницького тренінгу «Формування деонтологічної культури – шлях до професійного ідеалу» і тематичних днів-свят. Отримані результати дозволяють стверджувати, що впровадження обґрунтованого змістовно-технологічного забезпечення та педагогічних умов сприяли ефективній реалізації структурно-функціональної моделі формування деонтологічної культури студентів вищих навчальних закладів у процесі соціально-виховної роботи та засвідчують досягнення поставленої мети і передбачуваного результату – підвищення рівня сформованості деонтологічної культури студентів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

культура, деонтологія, деонтологічна культура, формування деонтологічної культури студентів, соціально-виховна робота вищих навчальних закладів.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Вайнола Р. Х. Особистісний розвиток майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : [монографія] / Р. Х. Вайнола; за ред. С. О. Сисоєвої; М-во освіти і науки України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Запоріжжя : ХНРБЦ, 2008. – 460 с.
2. Васильєва М. П. Теоретичні основи деонтологічної підготовки педагога : дис. … доктора пед. наук : спец. 13.00.04 / Васильєва Марина Петрівна. – Харків, 2004. – 432 c.
3. Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Краснянская. – М. : «Педагогика», 1977. – 136 с.
4. Права дитини : сучасний досвід та інновації : Зб. інформ. і метод. матеріалів / Авт. упоряд. : Г. Лактіонова, О. Калібаба, Т. Цюман та ін. ; за заг. ред. Г. Лактіонової. – К. : Либідь, 2005. – 256 с.
5. Право дитини на сім’ю. Тренінговий курс для спеціалістів соціальної сфери / Авториупорядники : С. Ю. Буров, Т. В. Війцях, Є. В. Дубровська та ін. За заг. ред. Г. М. Лактіонової. – К. : Основа-Принт, 2007. – 432 С.
6. Хоружа Л. Л. Педагогічна деонтологія : [навч-методич. посіб] / Л. Л. Хоружа. – К. : КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – 190 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.