// Наука і освіта. – 2017. – №4. – 5-10.
Ігор Григорович Блощинський,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри англійської мови,
Національна академія Державної прикордонної служби України
ім. Богдана Хмельницького,
вул. Шевченка, 48, м. Хмельницький, Україна
ПОСИЛЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ У НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ
ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО
АНОТАЦІЯ:
З урахуванням складної обстановки в країні та необхідності охорони і оборони південно-східних ділянок державного кордону України, роль професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників, а особливо її практичної компоненти на сучасному етапі набуває важливого значення. У зв’язку з цим у статті розкрито особливості проходження стажування в органах охорони державного кордону курсантів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, які навчаються за спеціальностями «Безпека державного кордону», «Право та правоохоронна діяльність», «Філологія», «Психологія», «Автомобільний транспорт» та «Телекомунікації»; за першим (бакалаврським) рівнем підготовки вищої освіти. Особливу увагу приділено розробці та характеристиці проведення тренінгів для посилення практичної компоненти у підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників, які було організовано із розрахунку 3-4 тренінги на тиждень тривалістю по 45 хвилин на 1-ій годині самостійної підготовки. В результаті було отримано певний обсяг навчальних годин, що надало можливість логічно та послідовно набувати курсантами впевнених знань, умінь і навичок в практичній реалізації складових військової компоненти. Для реалізації поставленої мети використано комплекс таких методів: теоретичні методи аналізу, синтезу, обґрунтування, узагальнення, систематизації теоретичного і практичного матеріалу дослідження. Посилення практичної підготовки курсантів, а саме впровадження тренінгів для курсантів випускного курсу здійснюється на таких кафедрах: тактики прикордонної служби; прикордонного контролю; загальновійськових дисциплін; особистої безпеки; конституційного, адміністративного та міжнародного права; інженерного забезпечення та технічних засобів охорони кордону. Із впровадженням тренінгів, з відпрацювання способів практичних дій (із загальновійськової, військово-інженерної, вогневої та медичної підготовки, прикордонного контролю, тактики прикордонної служби, особистої безпеки, адмінпровадження) отримано вдосконалення практичних навичок у курсантів випускних курсів і підвищення практичної компоненти професійної підготовки.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
посилення практичної підготовки, тренінги, майбутні офіцери-прикордонники, Україна.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Балендр А. В. Сучасні стандарти підготовки та перепідготовки офіцерів управлінської ланки прикордонної служби Угорщини / А. В. Балендр // Вісник Національного університету Оборони України : зб. наук. праць. – К. : НУОУ, № 5(36)/2013. – К., 2013. – С. 7–12.
2. Ринденко Н. М. Тенденції комунікативної підготовки курсантів навчальних закладів Прикордонної варти Республіки Польща : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталія Миколаївна Ринденко. – Хмельницький, 2016. – 212 с.
3. Комкова Е. Г. Новый этап американо-канадской интеграции / Е. Г. Комкова // США – Кана- да: экономика, политика, культура. – 2008. – № 5. – С. 15–30.
4. Haijun Kang. A comparative study of the distance education history in China and the United States: a socio-historical perspective. A Dissertation in Adult Education and Comparative & International Education. Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy. 2009. − The Pennsylvania State University. – 205 pages.
5. Liu Rong-zheng. On Ideological Education of Border-control Forces of Public Security Guided by Service Function. Journal of Chinese People’s Armed Police Force Academy, 2014 (11). − P. 53−56.
6. Xiao Hao, Liu Yin-shan. On Optimizing the Identity Education Environment of the Chinese Dream for the Young Officers and Soldiers of Border-control Forces the Public Security. Journal of Chinese People’s Armed Police Force Academy, 2015 (03). − P. 30−34.
7. Білорус А. М. Педагогічні умови формування інформаційної культури у майбутніх офіцерів-прикордонників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Андрій Миколайович Білорус. – Хмельницький, 2007. – 21 с.
8. Вишневський П. Р. Удосконалення педагогічного управління навчальним процесом у вищому військовому навчальному закладі на основі інноваційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Петро Ростиславович Вишневський. – Хмельницкий, 2005. – 205 с.
9. Зелений В. І. Розвиток педагогічної культури молодих офіцерів внутрішніх військ МВС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. І. Зелений. – Хмельницький, 2008. – 20 с.
10. Положення з організації та проведення прак- тичної підготовки керівного, науково-педагогічного складу, слухачів, курсантів та студентів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького : наказ ректора НАД- ПСУ від 05.06.2015 № 117 / НАДПСУ. − 2015. − 50 с.
11. Положення про організацію освітнього процесу в НАДПСУ : наказ ректора НАДПСУ від 30.11.2015 № 221. – Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2012. – 85 с.