// Наука і освіта. – 2017. – №12. – 24-30.
DOI:
Людмила Олександрівна Голубнича,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри іноземних мов № 3,
Національний юридичний університет Імені Ярослава Мудрого,
вул. Пушкінська,77, м. Харків, Україна,
Сергій Олександрович Шатрава,
доктор юридичних наук, доцент,
професор кафедри адміністративної діяльності поліції,
Харківський національний університет внутрішніх справ,
проспект Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна
ІНТЕРАКТИВА ДОШКА ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ
АНОТАЦІЯ:
У роботі розглядається проблема навчання іноземної мови за допомогою сучасного інтерактивного облад- нання в нелінгвістичних вищих навчальних закладах. Дослідження є актуальним, оскільки, з одного боку, інно- ваційні технології навчання вважаються ефективними у набутті знань, навичок та здібностей, які необхідні в сучасному суспільстві, з іншого боку, роль іноземних мов швидко зростає в глобалізованому світі. Дослідження описує педагогічний експеримент, який проводився в Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого. Метою статті є обґрунтування методології використання інтерактивної дошки при вивченні іноземної мови професійного спрямування. Для вивчення ефективності застосування інтерактивної дошки при викладанні англійської мови професійного спрямування використовувалися емпіричні (діагностичні) методи, такі як спо- стереження, анкетування, дискусії. Статистичні методи допомогли оцінити результати педагогічного експери- менту. Відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Іноземна мова» за такими тематичними блока- ми: «Правові системи світу», «Юридична професія», «Судочинство», «Функції прокуратури», «Діяльність слід- чого», «Адвокатська діяльність», «Нотаріальна система» «Права людини та міжнародне право» було розробле- но систему вправ, розрахованих на використання за допомогою інтерактивної дошки, які мали відносно неве- ликий ступінь проблемності відносно змісту висловлювань, що знімало додаткові складнощі та дозволяло сту- дентам зосередитися саме на англійській мові. Можливості інтерактивної дошки сприяли використанню значної кількості візуальних та вербальних опор, які було застосовано не тільки для навчання аудіювання, а перш за все, для навчання мовлення на всіх його етапах. Для підвищення ефективності навчання іноземної мови, спря- мованої на комунікацію, вправи виконувалися комплексно, а не ізольовано одна від одної. Порівняння резуль- татів тестів, що проводилися на початку та наприкінці експерименту, дозволило статистично підтвердити ефек- тивність авторської методики використання інтерактивної дошки для викладання професійної англійської мови.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
інтерактивна дошка, активізація пізнавальної діяльності, студенти, викладання англійської мови, нелінгвістичний вищий навчальний заклад.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Иванова А. Я. Использование мультимедийной презентации на занятиях иностранного языка / А. Я. Иванова, А. А. Тоскина // Проблемы современ- ной науки. – 2013. – Вып. 8. – Ч.
2. – С. 76-83. 2. Михалева Л. В. Использование современных средств наглядности при обучении иностранному языку / Л. В. Михалева, Н. М. Терехина // Филологи- ческие науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2013. – № 6 (24) – Ч. I. – C. 146-149.
3. Karpova O. (2017). The use of web-case in teaching English to students majoring in economics / О. Karpova // Наука і освіта. – 2017. – №2. – С. 58-62.
4. Жданов С. С. Интерактивная доска как элемент информационно-коммуникационных технологий в обучении иностранным языкам / С. С. Жданов // Фи- лологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2015. – № 11 (53). – Ч. 2. – С. 60-63.
5. Schmidt E. C. Interactive Whiteboards in State School Settings: Teacher Responses to SocioConstructivist Hegemonies [Електронний ресурс] / E. C. Schmidt, Sh. White // Language Learning and Technology. – 2012. – Vol. 16. – No. 2. – P. 65-86. – Режим доступу : http://llt.msu.edu/issues/june2012/cutrimschmidwhyte.pdf .
6. Richards L. What Are the Benefits of an Interactive Whiteboard? / Richards L. – Режим доступу : http://yourbusiness.azcentral.com/benefits-interactivewhiteboard-10097.html
7. Glover D. The Introduction of Interactive Whiteboards into Schools in the United Kingdom : Leaders, Led, and the Management of Pedagogic and Technological Change [Електронний ресурс] / D. Glover, D. Miller // International Electronic Journal For Leadership in Learning. – 2002. – Vol. 6. – No. 24 – Режим доступу : http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/ Groups/TG9/TG9_Miller_cerme3.pdf.
8. Glover D. Running with Technology: the pedagogic impact of the large-scale introduction of interactive whiteboards in one secondary school [Електронний ре- сурс] / D. Glover, D. Miller // Journal of Information Technology for Teacher Education. – 2006. – Vol. 10. – No. 3 – Режим доступу : http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1475939010 0200115
9. Al-Faki Ibrahim Mohamed. Difficulties Facing Teachers in Using Interactive Whiteboards in Their Classes [Електронний ресурс] / Ibrahim Mohamed Al-Faki // American International Journal of Social Science. – 2014. – Vol. 3. – No. 2. – P. 136-158. – Режим доступу : http://www.aijssnet.com/journals/ vol_3_No_2_March_2014/16.pdf.
10. Holubhycha L. O. Case Studies as One of the Communication Methods of Foreign Language Teaching Law Students / L. O. Holubnycha // Проблеми законно- сті : збірник наукових праць / відп. ред. В. Я. Тацій. – Харків : Нац. юрид. ун-т імені Ярослава Мудрого, 2016. – Вип. 135. – С. 245-253.