Горват М. В., Мочан Т. М., Кузьма-Качур М. І. Діагностика готовності студентів до виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів

// Наука і освіта.  2017.  №12. 151-157.


DOI:

Маріанна Василівна Горват,
кандидат педагогічних наук,
Тетяна Михайлівна Мочан,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Марія Іванівна Кузьма-Качур,
кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра теорії та методики початкової освіти,
Мукачівський державний університет, вул. Ужгородська, 26, м. Мукачево, Україна


ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ВИХОВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДИНИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті акцентується увага на значимості підготовки студентів до виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини як актуальної проблеми в нинішньому занадто прагматичному середовищі. Проблема ціннісних орієнтацій молодших школярів є актуальною з огляду на те, що без забезпечення основних життєвих прав людини, справжнього ставлення до неї як до найвищої цінності не можна гармонізувати ані відносини між державою і особистістю, ані стосунки між індивідом і суспільством, ані відносини між людь- ми. Метою дослідження є виявлення готовності майбутніх учителів початкової школи до виховання ціннісного ставлення молодших школярів до людини, як одного з компонентів загальної професійної підготовки. На основі аналізу емпіричних та теоретичних досліджень подано основні аспекти удосконалення процесу підготовки майбутніх учителів початкової школи до виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини, а саме посилення уваги до змісту та обсягів самостійної роботи студентів, здійснення нових підходів до вивчен- ня психологічних дисциплін, посилення професійно-практичної підготовки з предметів професійного спряму- вання, інтеграція навчальних курсів, що передбачають застосування у своїй практичній частині комплексу знань з психології, педагогіки і предметних методик.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ціннісне ставлення до людини, молодші школярі, майбутні вчителі, критерії, показники та рівні вихованості, діагностування.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Басюк Н. А. Формування почуття відповідаль- ності у молодших школярів : дис… кандидата пед. наук : 13.00.07 / Басюк Наталія Анатоліївна. – Жито- мир, 2005. – 176 с.
2. Бех І. Д. Формування у дитини почуття цінно- сті іншої людини / І. Д. Бех // Педагогіка толерантнос- ті. – 2001. – № 2 (16). – С. 16–23.
3. Гаряча С. А. Виховання основ етичної культу- ри молодших школярів в навчально-виховному про- Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 156 цесі : дис... кандидата пед. наук: 13.00.07 / Гаряча Світлана Анатоліївна. – К., 2010. – 243 с.
4. Геник М. С. Формування морально-етичних цінностей молодших школярів засобами українського народознавства : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.07 / Геник Марія Степанівна. – К., 2008. – 176 с.
5. Груша Л. О. Педагогічні умови виховання емоційної культури дітей молодшого шкільного віку : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.07 / Груша Ляля Олександрівна. – К., 2009. – 176 с.
6.Гуменникова Т. Р. Формирование первооснов нравственной культуры у младших школьников во внеурочной деятельности : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Гуменникова Тамара Рудольфовна. – К., 1995. – 212 с.
7.Лихачев Б. Т. Педагогика: курс лекций / Б. Т. Лихачев. – М. : Юрайт, 2001. – 607 с.
8.Мартиненко С. М. Формування творчої особис- тості учня на ідеях педагогіки толерантності / С. М. Мартиненко // Педагогіка толерантності. – 2000. – № 1. – С. 20–21.
9.Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти : посібник для вчителів і методистів початково- го навчання / О. Я. Савченко. – 2-ге вид., переробл. – К. : Богданова А.М.М., 2009. – 226 с.
10. Третяк О.П. Підготовка вчителів до вихован- ня у молодших школярів ціннісного ставлення до людини. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cinnisnestavlenya.blogspot.com/p/blog-page.html
11. Філософський словник соціальних термінів. Вид. третє, доповнене. – Х.: «Р.И.Ф.», 2005. – 672с., с.651.
12. DeVries R. Moral Classrooms, Moral Children: Creating a Constructivist Atmosphere in Early Education / RhetaDeVries, Betty Zan. – New York : Published by Teachers College Columbia University Press, 1994. – 274 p.
13. Lippmann W. The public philosophy / Walter Lippmann. – N.-Y. : Mentor Book, 1989. – 209 p.
14. McLaren P. Critical pedagogy / P. McLaren // Teaching and Teacher Education. – 1997. – № 1. – Vol. 9. – P. 53-67.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.