// Наука і освіта. – 2017. – №12. – 135-140.
DOI:
Ольга Михайлівна Присяжнюк,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри гуманітарних та природничих дисциплін,
Міжрегіональна Академія управління персоналом,
вул. Фрометівська, 2, м. Київ, Україна
АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЇ МОВНОЇ ОСВІТИ В
УНІВЕРСИТЕТАХ ПОЛЬЩІ ТА УКРАЇНИ
АНОТАЦІЯ:
З огляду на актуальність реформ у рамках інтеграції української освіти в модель європейської освіти у статті здійснено порівняльний та факторний аналізи організації мовної освіти з викладання офіційно-державних мов в університетах Польщі та України. Виокремлено ідентичні та специфічні ознаки структурно-змістового характеру польської та української систем мовної освіти, при цьому об’єктом дослідження виступили кафедральна будова, дисциплінарне навантаження та фахова кваліфікація. Виділено передові здобутки польського педагогічного досвіду, вартого застосування щодо модернізації мовної освіти України з пропозицією виконання конкретних завдань, а саме: сьогодні варто виокремити із загальномовних філологічних факультетів самостійні україністичні факультети; впровадити нові, програмно удосконалені, мовні дисципліни; оновити та конкретизувати стосовно окремих галузей знань дисципліну «Українська мова професійного спрямування»; увести і поширити дисципліну «Культура української мови»; розглянути можливість запровадження фахової кваліфікації «Викладач української мови як іноземної» за програмою магістрів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
мовна освіта, національна філологія, державна мова, офіційна мова, виш, факультет, кафедра, дисципліна, Україна, Польща.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Бублик Л. Мовна політика як складова національної політики держави: міжнародний аспект / Л. Бублик // Незалежний культурологічний часопис «Ї» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.jimagazine.lviv.ua/2015/Bublyk_Movna_polityka.htm
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, виклад, оцінювання / Наук.ред укр. видання С.Ю.Ніколаєва. Перекл. з англ. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
3. Закон України про вищу освіту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//www.rada.gov.ua
4. Лопушинський І.П. Забезпечення конституційного статусу державної мови у вищій школі України сьогодення як належна перспектива мовленнєвої фахової практики [Електронний ресурс] / І. П. Лопушинський. – Режим доступу: http://academy.gov.ua/ej/ej3/txts/SOCIALNA/04- LOPUSHCINSKIY.pdf
5. Любашенко О.В. Мовна освіта: європейські тенденції і перспективи розвитку української лінгво-дидактики / О. В. Любашенко // Актуальні проблеми української лінгводидактики. Наукові записки. Серія: Педагогіка. – 2012. – № 1. – С. 11-15.
6. Наказ Міністерства освіти і науки України № 997 від 18 серпня 2016 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua
7. Ustawa z dnia 7 października 1999 r. O języku polskim. – Retrieved from: http//prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf
8. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym. – Dziennik Ustaw. – 2005. – № 164. – poz. 1365. – 21 s.