Фурман А. А. Методологічні акценти стосовно ґенези психологічного знання.

// Наука і освіта.  2017.  №1. – 16-20.

Анатолій Анатолійович Фурман,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри
соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
просп. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна

МЕТОДОЛОГІЧНІ АКЦЕНТИ СТОСОВНО ҐЕНЕЗИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗНАННЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті в ретроспективному висвітленні окреслено становлення науково-психологічної думки з позицій методологування як миследіяльного інструментарію ефективного застосування способів, форм і засобів дослідного практикування у системі відносин «людина – світ». Методологічні «фільтри» слугують оптимізації наукових досліджень у соціально-психологічній царині, відкалібровують сутнісне і структурно-функціональне змістонаповнення особистісного сприйняття картини світу як усистемленого результату пізнавальної активності людини – психологічного знання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вчинок, інтенційність, методологія, методологування, миследіяльність, особистісний і соціальний досвід, пізнання, психологічне знання, рефлексія, свідомість, світогляд.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Академік В.А. Роменець: творчість і праці / упоряд. П.А. М‟ясоїд; відп. ред. Л.О. Шатирко. – К.: Либідь, 2016. – 272 с.

2. Аристотель. Сочинения : [ Т. 4 ] / ред. тома и авт. вступ. ст. А.И. Доватур, Ф.X. Кессиди; прим. В.В. Бибихина, Н.В. Брагинской, М.Л. Гаспарова, А.И. Доватура; пер. с древнегр. И.В. Брагинской, М.Л. Гаспарова, С.А. Шевелева, Г.А. Миллер. – М.: Мысль, 1984. – 830 с.

3. Выготский Л.С. Психология развития человека / Лев Семенович Выготский. – М.: Изд-во Смысл; Изд-во Эксмо, 2005. – 1136 с.

4. Гуссерль Э. Кризис европейских наук и трансцендентальная феноменология / Эдмунд Гуссерль. – СПб.: Изд-во «Владимир Даль», 2004. – 400 с.

5. М‟ясоїд П.А. Метатеоретичний аналіз у психології / Петро Андрійович М‟ясоїд // Психологія і суспільство. – 2009. – № 4. – С. 54-82.

6. Петровский А. В. Основы теоретической психологии / А. В. Петровский, М.Г. Ярошевский. – М.: Инфа-М, 1998. – 528 с.

7. Роменець В. А. Історія психології ХХ століття: / В. А. Роменець, І. П. Маноха. – К.: Либідь, 1998. – 992 с.

8. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психоло- гии / С. Л. Рубинштейн. – М.: Педагогика, 1973. – 424 с.

9. Фурман А. А. Психологія особистості: ціннісно-орієнтаційний вимір / Анатолій Анатолійович Фурман. – Одеса: ОНПУ; Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 312 с.

10. Фурман А. В. Ідея і зміст професійного методологування / Анатолій Васильович Фурман. – Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 378 с.

11. Фурман А. В. Методологія парадигмальних досліджень у соціальній психології / Анатолій Васильович Фурман. – К.: Інститут політичної і соціальної психології; Тернопіль: Економічна думка, 2013. – 100 с.

12. Фурман А. В. Методолог – професія майбутнього / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. – 2016. – №1. – С. 16-42.

13. Фурман А. В. Світ методології / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. – 2015. – №2. – С. 47-60.

14. Фурман (Гуменюк) О.Є. Методологія пізнання освітнього вчинку в контексті інноваційно-психологічного клімату / О.Є. Гуменюк // Психологія і суспільство. – 2012. – № 1. – С. 47-81.

15. Чебикін О. Я. Мотиваційна спрямованість професійного самовизначення учнів кінця ХХ ст. / О. Я. Чебикін, В. М. Найда // Наука і освіта. – 2000. – №. – С.65-68.

16. Ярошевский М. Г. История психологии от античности до середины XX в / М. Г. Ярошевский. – М.: Академия, 1996. – 416 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.