// Наука і освіта. – 2016. – №9. – 188-192.
Марія Анатоліївна Федорова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
дошкільної освіти і педагогічних інновацій,
Житомирський державний університет імені Івана Франка,
вул. Велика Бердичівська, 40, м. Житомир, Україна
ОБҐРУНТУВАННЯ СТРУК ТУРНИХ ХАРАКТЕРИСТИК МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
АНОТАЦІЯ:
Статтю присвячено проблемі формування моральних цінностей у дітей старшого дошкільного віку. Автором проаналізовано особливості становлення структурних компонентів моральних цінностей у старших дошкільників. На основі аналізу наукової літератури запропоновано власне визначення поняття «моральні цінності старших дошкільників», обґрунтовано змістову структуру моральних цінностей дітей старшого дошкільного віку, у якій умовно виділено когнітивний, емотивний, процесуально-діяльнісний компоненти.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
моральні цінності, моральні цінності старших дошкільників, механізми розвитку цінностей, когнітивний компонент моральних цінностей, емотивний компонент моральних цінностей, процесуально-діяльнісний компонент моральних цінностей.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1.Бодалев А. А. Восприятие и понимание человека человеком / А. А. Бодалев. –М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. –200 с.
2.Бреслав Г. М. Эмоциональные особенности формирования личности в детстве: норма и отклонение / Г. М. Бреслав. –М.: Педагогика, 1990. –144с.
3.Запорожец А. В. Психическое развитие ребенка / А. В. Запорожец // Избранные психол. труды: [в 2-х т.]. –М.: Педагогика, 1986. –Т.I. –320 с.
4.Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. –СПб: Питер, 2008. –752 с.
5.Непомнящая Н. И. Ценностность как центральный компонент психологической структуры личности / Н. И. Непомнящая, М. Е. Каневская, О. Н. Пахомова, В. В. Барцалкина, С. Н. Рубцова, Э. Н. Музе // Вопросы психологии. –1980. –No1. –С. 22-30.
6.Урунтаева Г. А. Дошкольная психология: учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. Заведений / Г.А.Урунтаева. –М.: Академия, 2001. –336 с.
7.Harris P.L. Children’s understanding of the link between situation and emotion/ P. L. Harris //Journal of Experimental Child Psychology. –No36.–1983. –С. 1-20.