Томчук М. І., Яцюк М. В. Психологічний супровід дітей, які зазнали втрату батьків, в умовах рекреації.

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 174-181.

 Михайло Іванович Томчук

доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології, 

Марія Валеріївна Яцюк

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, 

Вінницька академія неперервної освіти, 

вул. Грушевського, 13, м. Вінниця, Україна 


ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ, ЯКІ ЗАЗНАЛИ ВТРАТУ БАТЬКІВ, В УМОВАХ РЕКРЕАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовується актуальність розробки проблеми психологічного супроводу дітей, які переживають горе втрати, в закладах рекреаційного типу. Авторами аналізуються наукові роботи зі становлення духовного досвіду дитини, впливу травматичних подій на її розвиток. Також подано модель психологічного супроводу дітей, які переживають горе втрати. Показано взаємозв’язок чинників, що впливають на травматизацію дитини на різних етапах горювання, та прогнозовано поведінкові та психічні прояви. Крім того, розроблено програму заходів соціально-психологічного супроводу дітей, яка призначена для орієнтування фахівців-психологів закладів рекреаційного типу, освітніх установ у етапах корекційно-розвивальної роботи з дітьми та в особливостях попередження розвитку у них особистісних психічних розладів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

горе втрати, динаміка горювання, психологічний супровід дітей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1.Берлингем Д. Война и дети / Д. Берлингейм, А. Фрейд // Развитие личности. –2004. –No 3. –С. 184-208. 

2.Боулби Д. Создание и разрушение эмоциональных связей / Д. Боулби. –М.: Академический Проект, 2004. –232 с. 

3.Долгополов Н.Б. Футуропрактика: практика подготовки психодраматистов / Н.Б. Долгополов // Теория и практика гештальттерапии на пороге XXI века : сб. статей. Ростов н/Д, 2001. –С. 115-123. 

4.Дилео Д. Детский рисунок: диагностика и интерпретация / Д. Дилео. –М.: Апрель Пресс, Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2010. –272 с. 

5.Симоненко С.Н.Рекреационная психология детства: достижения и перпективы /С.Н. Симоненко, Е.Н.Грек,Е.В. Костюнина,И.В. Леженко // Наука і освіта. –No 12. –2014. –С. 7-12. 

6.Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період: метод. рек. / Н.П. Бочкор, Є.В. Дубровська, О.В. Залеська та ін. –Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. –84 с. 

7.Фрейд З. Скорбь и меланхолия / З. Фрейд// Вестник психоанализа. –2002. –No3. –190 с. 

8.Шефов С.А. Психология горя / С.А. Шефов. –СПб.: Речь, 2006. –144 с. 

9.ЯліньАйше та ін. Діти та війни: навчання технік зцілення /АйшеЯлінь, БерджЛьовент, Назан-Кайя. –Робочий зошит для посібника. –ChildrenandWarFoundation, Bergen, Norway–1999-2012. –Львів: Інститут психічного здоров’я УКУ, 2014. –42 с. 

10.Ялом И. Экзистенциальная психотерапия/ И. Ялом / Пер. с англ. Т.С. Драбкиной –М.: Класс, 2000. –576 с. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.