Тарасенко А. М. Структурно-функціональний аналіз відповідальності: пошук детермінант.

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 169-174.

 Альона Миколаївна Тарасенко,

аспірант кафедри теорії та методики практичної психології,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,

вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна 


СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ: ПОШУК ДЕТЕРМІНАНТ


АНОТАЦІЯ:

У статті досліджується відповідальність як базова властивість особистості, яка розглядається не тільки психологією, а також філософією, етикою, педагогікою та іншими науками. Розглянуто різні сторони вивчення відповідальності особистості, як в аспекті моральних, соціальних, внутрішніх та зовнішніх проявів, так і з боку системного підходу вивчення якості відповідальності. Виділено основні компоненти структури відповідальності особистості: мотиваційний, емоційний, когнітивний, динамічний, регуляторний та результативний. Показано, що відповідальність особистості можливо розглядати у різних напрямах, але єдиного особистісного підходу до вивчення відповідальності поки що немає.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

відповідальність, соціальна відповідальність, мораль, якість відповідальності, структура відповідальності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Абульханова-Славская К.А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности / К.А.Абульханова-Славская // Психология личности в социалистическом обществе: Активность и развития личности. –М., 1989. –С.118-134.

2. Вяткин Б.А. Стиль активности как фактор развития интегральной индивидуальности: стиль деятельности и общения / Б.А.Вяткин.–Пермь, 1992. –С. 36-55.

3. Кузнецова В.С. Формирование социальной ответственности у студентов педагогического ВУЗа / В.С.Кузнецова, В.С.Морозова // Сов. педагогика. –1983. –No5. –С. 93-96.

4. Куприянов А.И. Ценностно-функциональный подход к изучению свойств личности / А.И.Куприянов // Системные исследования войств личности. –М. –1995. –С. 9-23.

5. Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии / Б.Ф. Ломов. –М.: Наука, 1984. –440 с.

6. Марьенко И.С. Ответственность школьника: путь воспитания / И.С. Марьенко // Сов. педагогика. –1987. –No5. –С. 4-36.

7. Милерян Е.А. Эмоционально–волевые компоненты надежности оператора / Е.А.Милерян // Очерки психологии труда оператора.–М.: Наука, 1974. –С. 5-82.

8. Прангишвили А.С. Исследование по психологии установки / А. С. Прангишвили –Тбилиси. –1967. –220 с.

9 Прядеин В.П. Ответственность как предмет психологического исследования / В.П. Прядеин. –Екатеринбург: Изд-во УрГПУ, 2007. –  209 с.

10. Сафин В.Ф. Психологическая сущность ответственности личности / В. Ф. Сафин // Теория и практика формирования коммунистического сознания. –Уфа, 1986. –186 с.

11. Сидорова Т.Н. Исследование особенностей когнитивного и поведенческого компонента социальной ответственности / Т.Н.Сидорова // Психологические условия формирования социальной ответственности школьников. –М. –1987 –С. 51-54.

12. Симоненко С. Н. Актуальные проблемы рекреационной психологии детства / С. Н. Симоненко, Э. Б. Лебединский // Наука і освіта. Спецвипуск: «Актуальні проблеми рекреаційної психології дитинства». –Одеса, 2011. –No11. –С. 6-7

13. Спиркин А.Г. Сознание и самосознание / А.Г.Спиркин. –М. –1972. –303 с.

14. Филиппов А.В. Производственная социология, психология и педагогика / А.В.Филиппов, В.К.Липинский, В.Н.Князев. –М. –1989. –254с.

15. Piaget J. The moral judgement of the child / J. Piaget.–Glencoe: The free press, 1977. –418 p.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.