// Наука і освіта. – 2016. – №9. – 161-168.
Оксана Тарасівна Смук,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри соціології і соціальної роботи,
Ужгородський національний університет,
вул.Університетська, 14, м. Ужгород, Україна
КОМПЛЕКСНИЙ СУПРОВІД І КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ-СИРІТ
АНОТАЦІЯ:
У статті розглядається комплексний супровід і корекція розвитку дітей-сиріт. Значна частина дітей-сиріт, які на сьогоднішній день виховуються в дитячих будинках сімейного типу (ДБСТ), прийомних сім’ях, тривалий час перебували в інтернатних закладах, вимагають особливої уваги, оскільки для переважної більшості з них характерні досить серйозні проблеми в психічному, фізичному розвитку та соціальній адаптації.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
комплексний супровід, дитячі будинки сімейного типу (ДБСТ), прийомні сім’ї, корекція розвитку, затримки в психічному розвитку.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Козубовська І. В. Соціально-правові основи діяльності психологічної служби в системі освіти: навчально-методичний посібник / І. В. Козубовська, В. В. Сагарда, О. В. Дорогіна та ін. / За ред. І. В. Козубовської, В. В. Сагарди –Ужгород: УжДУ, 2002. –392 с.
2. Бевз Г.М. Психологічні особливості дітей, позбавлених батьківського піклування / Г.М.Бевз //Соц. працівник. –2007. –No8(квітень). –С.13-18.
3. Карнаух И.С. Психологические особенности подростков воспитанников детского дома / дис. ... кандидата психол. наук: 19.00.07 / И. С. Карнаух. – М.: РГБ, 2007. –215 c.
4. Рычкова Н. А. Дезадаптированное поведение детей: Диагностика, корекция, психопрофилактика / Н. А. Рычкова. –М., 2000. –232 с.
5. Брутман В. И. и др. Раннее социальное сиротство как комплексная медико-социально-педагогическая проблема / В. И. Брутман.–М.: Изд-во АСОПИР, 1999. –181 с.
6. Дети социального риска и их воспитание / Под ред. Л. М. Шипицыной. –Спб: Изд-во Речь, 2003. –144 с.
7. Быков А. В., Шульга Т. И. Психологическая служба в учреждениях социально-педагогической помощи и поддержки детей и одростков / А. В. Быков, Т. И. Шульга. –М.: Академия, 2001. –100 с.
8. Мамайчук И. И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии / И. И. Мамайчук. –СПб: Речь, 2001. –220 с.
9. Олифиренко Л. Я. и др. Социально-педагогическая поддержка детей группы риска / Л. Я. Олифиренко. –М.: Академия, 2002. –256 с.
10. Комплексное сопроводжение и коррекция развития детей-сирот: социально-эмоциональные проблемы / Под ред. Л. М. Шипицыной и Е. И. Казаковой. –Спб: Институт специальной педагогики и психологии, 2000. –108 с.
11. Бережная О.В. Психолого-педагогическое сопровождение детей сирот как средство их социализации: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.01 / О. В. Бережная. –Ставрополь, 2005. –186 c.
12. Василькова М.М. Проблема виховання у дитячих будинках сімейного типу / М.М.Василькова //Проблеми освіти : наук.-метод. зб. [кол. авт.]. –К., 2000. –Вип.22. –С.115-118.
13. Бевз Г.М. Прийомна сім’я: соціально-психологічні виміри: монографія / Г.М.Бевз. –К.: Видав. Дім«Слово», 2010. –352 с.