// Наука і освіта. – 2016. – №9. – 77-84.
Тетяна Володимирівна Коломієць,
кандидат психологічних наук,
асистент кафедри соціальної та практичної психології,
Житомирський державний університет імені Івана Франка,
вул. Велика Бердичівська, 40, м. Житомир, Україна
РОЗВИТОК ЕМПАТІЙНОЇ МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ
АНОТАЦІЯ:
У статті презентовано авторську програму психологічного сприяння розвитку емпатійної міжособистісної взаємодії в юнацькому віці. Теоретично обґрунтовано її структуру та методи. Подано основні результати апробації програми. Визначено її ефективність з урахуванням ґендерних особливостей та хронологічної динаміки розвивального впливу.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
емпатійна міжособистісна взаємодія, програма сприяння розвитку емпатійної міжособистісної взаємодії, соціально-
психологічний тренінг, формувальний експеримент, юнацький вік.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1.Алпатова О.В. Психологічний аналіз регулятивної функції емпатії педагога у процесі керування учінням молодших школярів: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Алпатова. –К.: 2002. –221с.
2.Ахмедзянова А. Э. Влияние кинотренингана развитие эмпатии / А. Э. Ахмедзянова // Образование и саморазвитие. Научный журнал.– Казань: Изд-во «Центр образовательных технологий», 2009. – No 5 (15). –С.186-190.
3.Бандура А. Теория социального научения / А.Бандура. − СПб.: Евразия, 2000. − 320 с.
4.Барна М.В. Програма соціально-психологічного тренінгу з розвитку емпатійності майбутніх практичних психологів / М.В.Барна // Практична психологія та соціальна робота. –2006. –No12. –С. 50-66.
5.Журавльова Л.П. Психологія емпатії: монографія / Л.П. Журавльова. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 328 с.
6.Литвиненко С.А. Кіноклуб як форма позанавчальної виховної роботи зі студентами ВНЗ/ С. А. Литвиненко, В. М. Ямницький //Наука і освіта. − 2012. − No 7. − С. 144-147.
7.Юдіна О.М. Тренінг як фактор розвитку емпатійності майбутніх лікарів / О.М.Юдіна // Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти: Матеріали других Ірпінських міжнародних науково-педагогічних читань. –2004. –С. 549-557.