// Наука і освіта. – 2016. – №4. – 74-80.
Наталія Олександрівна Остапчук,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційно-
комунікаційних технологій та методики викладання інформатики,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. С. Бандери, 12, м. Рівне, Україна
РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
АНОТАЦІЯ:
У статті розглянуто шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Увага звертається на реалізацію компетентнісного підходу до навчання саме в початковій школі, зокрема при вивченні курсу інформатики згідно з особливостями програми «Сходинки до інформатики». На основі здійсненого аналізу визначено основні шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в початкових класах із застосуванням технологій діяльнісного та особистісно-орієнтованого навчання. Виокремлено особливості уроку за програмою «Сходинки до інформатики». Розглянуто використання інтерактивних методів навчання та проектну діяльність при вивченні інформатики в початкових класах.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
компетентнісний підхід до навчання, предметна компетентність, ключова компетентність, особистісно-орієнтоване навчання, інтерактивні методи навчання, проектна діяльність, початкова школа, навчання інформатики, програма «Сходинки до інформатики».
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1.Воронкіна Л. І. Сучасний урок: пошуки, перспективи [Електронний ресурс] / Л. І. Воронкіна – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 45910/.
2.Головань М. С. Компетентнісний підхід у навчанні інформатики і комп’ютерної техніки студентів економічного ВНЗ / М. С. Головань // Проблеми інже- нерно-педагогічної освіти . - 2007. - № 18-19. - С. 19-32. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2007_18- 19_4.pdf.
3.Козакова Н. Б. Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів [Електронний ресурс] / Н. Б. Козакова. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 31210/.
4.Остапчук Н. Структура та складові предметної компетентності учнів початкових класів при вивченні інформатики / Н. Остапчук, Н. Полюхович // Нова педагогічна думка. Науково – методичний журнал. / РОІППО.– Рівне : Гедеон-Прінт, 2015. – №4 (84). – С. 118–122.
5.Самойленко Н. І. Формування інформаційних компетенцій на уроках інформатики в основній школі / Н. І. Самойленко, Л. П. Семко // Компетентнісні засади змісту освіти в 11-річній школі. – Київ: Оберіг, 2013. – № 1. – С. 435-439.
6.Сходинки до інформатики. Програма для учнів 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Коршунова О. В., Ломаковська Г. В., Морзе Н. В., Проценко Г. О., Ривкінд Й. Я., Рівкінд Ф. М. // Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи. – K: ВД «Освіта»., 2011. – 392 с.
7.Хуторськой А. Ключові освітні компетентності [Електронний ресурс] / А. Хуторськой. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/theory/2340/.