Шевченко С. В. Психологічні особливості когнітивної та конативної складових розумової працездатності першокурсників

// Наука і освіта.  2016.  № 7. – 34-39.

Cветлана Витальевна Шевченко,
кандидат психологических наук, старший преподаватель кафедры психологии,
Мелитопольский государственный педагогический университет имени Богдана Хмельницкого,
ул. Ленина, 20, г. Мелитополь, Украина 


ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ КОГНИТИВНОЙ И КОНАТИВНОЙ СОСТАВЛЯЮЩИХ УМСТВЕННОЙ РАБОТОСПОСОБНОСТИ ПЕРВОКУРСНИКОВ


АНОТАЦІЯ:

 У статті презентовано теоретичний аналіз вивчення проблеми розумової працездатності особистості, екс- периментально досліджено психологічні особливості структурних компонентів когнітивної та конативної складо- вих розумової працездатності студентів-першокурсників. Зроблено висновок про середній рівень розумової працез- датності студентів за виділеними компонентами, про необхідність розробки та впровадження ефективної сис- теми психолого-педагогічних заходів з підвищення рівня розумової працездатності студентів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 розумова працездатність, когнітивний компонент, конативний компонент, пізнавальні процеси, розумові дії.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Альманах психологических тестов / сост. С. Римский, Р. Р. Римская. – М.: КСП+, 1995. – 400 с. 2. Бачериков Н. Е. Психогигиена умственного труда учащейся молодежи / Н. Е. Бачериков, М. П. Воронцов, Э. И. Добромиль. – К.: Здоровья, 1988. – 168 с. 3. Бодров В. А. Профессиональное утомление: фундаментальные и прикладне проблемы / В. А. Бод- ров. – М.: Ин-тпсихологии РАН, 2009. – 560 с. 4. Грицук О. В. Розумова втома студентів педа- гогічного вузу як психологічна проблема [Електрон- ний ресурс] / О. В. Грицук. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/VKhnpu_psykh ol/2011_41/08.html. 5. Деревянко Е. А. Интегральная оценка работо- способности при умственном и физическом труде / Е. А. Деревянко, В. К. Хухалев, О. А. Лихачева и др. – М.: Экономика, 1976. – 76 с. 6. Заградский В. П. Значимость показателей фу- нкціонального состояния организма в оценке умст- венной работоспособности / В. П. Заградский, А. В. Егоров, Б. Ц. Яковец // Военно-медицинский журнал. – 1981. – № 9. – С. 59-62. 7. Иванова В. В. Интеграция умственной работо- способности и двигательной активности студентов технического вуза в процес се профессиональной под- готовки: автореф. дисс. ... канд. пед. наук: [спец.] 13.00.08 – теория и методика профессионального об- разования / В. В. Иванова; Благовещ. гос. пед. ун-т им. М. И. Калинина. – Чита, 2012. – 20 с. 8. Ильин Е. П. Психофизиология состояний чело- века / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2005. – 412 с. 9. Кузнєцова О. Т. Порівняльна характеристика показників розумової працездатності студентів./ О. Т. Кузнєцова, В. О. Вітрук // Проблеми формуван- ня здорового способу життя молоді : матеріали Все- укр. наук.-практ. конф. – Л., 2008. – C. 267-274. 10. Маришук В. Л. Исследование функциональ- ного состояния для оценки работоспособности, про- фотбора и групповой совместимости / В. Л. Марищук // Методология исследований по инженерной психо- логии и психологии труда / под ред. А. А. Крылова. – Л., 1974. – Ч1. – С. 81–121. 11. Морозова Е. Н. Работоспособность и психо- логическое состояние студентов в течение ученого года и факторы, их определяющие / Е. Н. Морозова, Д. А. Жуйко, А. Л. Гринько // Слобожан. наук.-спорт. вісн. – 2009. – № 3. – С. 307-310. 12. Пашукова Т. І. Практикум із загальної психо- логії / Т. І. Пашукова, А. І. Допіра, Г. В. Д’яконов. – К.: Знання, 2000. – 204 с. 13. Петрів О. П. Психологічні особливості розу- мової працездатності молодших школярів: дис. ... канд. психол. наук: [cпец.] 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / О. П. Петрів; НПУ ім. М. П. Дра- гоманова. – Київ, 2005. – 226 с. 14. Плющ С. М. Зв’язок особистісних та індиві- дуально-психологічних особливостей у розвитку сто- млюваності: дис. … канд. психол. наук: [cпец.] 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / С. М. Плющ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України, 1998. – 271 с. 15. Хазратова Н. В. Тренінг адаптації першокур- сників до умов навчання у ВНЗ / Н. В. Хазратова // Практ. психологія та соц. робота. – 2000. – № 5. – C. 27-31.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.