Давидова О. В. Дослідження взаємозв’язку педагогічних стереотипів із параметрами професійної діяльності вчителя.

// Наука і освіта.  2016.  №11. – 24-30.

Оксана Володимирівна Давидова,
стажист-дослідник Університету менеджменту освіти,
Національна академія педагогічних наук України,
практичний психолог вищої категорії,
Кременчуцький ліцей інформаційних технологій №-30 ім. Н. М. Шевченко,
пров. О. Кошового, 3, м. Кременчук, Україна


ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ПЕДАГОГІЧНИХ СТЕРЕОТИПІВ
ІЗ ПАРАМЕТРАМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті описано результати констатувального етапу дослідження стереотипів у педагогічній діяльно- сті вчителя. Через призму багатовимірної моделі автором досліджено особливості педагогічних стереотипів, їх зв’язки з професійною компетентністю вчителів у залежності від різних педагогічних тактик. Отримані дані проаналізовано методом статистичного критерію U-критерій Манна-Уітні для незалежних вибірок, що в сукупності дозволило узагальнити характер співвідношень між педагогічними стереотипами, пролило світло на процесуально-динамічну суть досліджуваного нами явища, його вплив на педагогічну діяльність вчителя.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

поняття «педагогічна діяльність», «педагогічний процес», «педагогічні стереотипи», «пе- рехідні характеристики», «трансформація», «розвиток».


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аминов Н. А. Диагностика педагогических способностей / Н. А Аминов [под общ. ред. М. Р. Гин- збурга]. – М.: Институт практической психологии. – Воронеж: МОДЭК, 1997. – 80 с.
2. Годфруа Ж. Что такое психология : В 2-х т. Изд. 3-е, стереотипное. Т. 2 : Пер. с франц. / Годфруа Ж. – М. : «Мир», 2004. – 376 с., ил.
3. Лушин П. В. Личностные изменения как про- цесс: теория и практика / П. В. Лушин. – Одесса : Аспект, 2005. – 334 с.
4. Лушин П. В. Экологичная помощь личности в переходный период: экофасилитация [Текст] : Моног- рафия / П. В. Лушин. – Киев, 2013. – 296 с. – (Серия «Живая книга»; Т. 2). 
5. Мамардашвили М. Как я понимаю филосо- фию / М. Мамардашвили. – Москва: Прогресс, 1992. – 415 с.
6. Наследов А. Д. Математические методы в психологи : Учебное пособие / А. Д. Наследов. – Спб : Речь, 2004. – 232 с.
7. Резапкина Г. В., Резапкина З. В. Психологи- ческий портрет учителя: опыт самодиагностики / Г. В Резапкина., З. В. Резапкина // Психология и шко- ла. – 2009. – №1.
8. Речкин Н. С. Стереотипы и процессы стерео- типизации в социальных системах: на примере систем школьного образования: дис. ... д-ра филос. наук : 09.00.08 / Н. С. Речкин. – Ростов н/Д, 2006. – 334 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.