Яблонський А. І. Середовище освітнього закладу як предмет гуманітарно-психологічної експертизи.

// Наука і освіта.  2016.  №11. – 85-90.

Андрій Іванович Яблонський,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри психології, докторант,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,
вул. Садова, 2, м. Умань, Україна 


ДО ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЮНАКІВ
ІЗ ДОСВІДОМ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано сутність поняття «освітнє середовище»; дефініційовано поняття «предметно- розвивальне середовище», задля чого відокремлюється тлумачення понять «предметне середовище» з його змістовим наповненням предметними компонентами та «розвивальне середовище» з його розвивальним психо- лого-педагогічним потенціалом.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освітнє середовище, предметно-розвивальне середовище, освітній простір, гуманітарно- психологічна експертиза, психологічна безпека.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Андреева Г. М. Психология социального поз- нания / Г. М. Андреева. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Аспект Пресс, 2005. – 303 с.
2. Баєва И. А. Тренинги психологической безопас- ности в школе / И. А. Баева. – СПб.: речь, 2002. – 251 с.
3. Бим-Бад Б. М. Образование в контексте со- циализации / Б. М. Бим-Бад, А.В. Петровский // Педа- гогика. – 1996. – № 1. – С. 3-8.
4. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Под ред. В. В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991. – С. 387.
5. Гонтаровська Н. Б. Освітнє середовище як фактор розвитку особистості дитини: монографія / Н. Б. Гонтаровська. – К.: вид-во РВА “Дніпро–VAL”, 2010. – 623 с.
6. Данюшенков В. С. Современные представле- ния о социальном пространстве / В. С. Данюшенков, Н. В. Іванова // Педагогика. – 2004. – №9. – С. 28-33.
7. Панов В. И. Общие методологические про- блемы экопсихологии детства: учителю об экологиидетства / В. И. Панов. – Черноголовка: изд. отдел ЦКФЛ РАО, 1995. – 88 с.
8. Панов В. И. Психологические аспекты по- строения образовательных технологий как условие оптимизации развития / В. И. Панов // Мир психоло- гии. – 2004. – № 1. – С. 33-44.
9. Философский энциклопедический словарь / Редкол.: С.С. Аверинцев, Э.А. Араб-Оглы, Л.Ф. Иль- ичов и др. – 2-е изд. – М.: Сов. Энциклопедия, 1989. – 815 с.
10. Хейдметс М. Субъект, среда и границы ме- жду ними / М. Хейдметс // Психология и архитектура. – Таллин. – 1983. –148 с.
11. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моде- лирования к проектированию / В. А. Ясвин. – М.: Смысл, 2001. – 365 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.