Письмиченко О. І. Смичковська О. М. Штикало Т.С. Новаторські тенденції в роботах молодих художників як результат діяльності викладача.

// Наука і освіта.  2016.  №10. 173-178.

Олександр Іванович Письмиченко,
старший викладач кафедри теорії та методики декоративно-прикладного мистецтва і графіки,
Ольга Михайлівна Смичковська,
викладач кафедри образотворчого мистецтва,
Тетяна Степанівна Штикало,
старший викладач кафедри теорії та методики декоративно-прикладного мистецтва і графіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 2/4, м. Одеса, Україна


НОВАТОРСЬКІ ТЕНДЕНЦІЇ В РОБОТАХ МОЛОДИХ
ХУДОЖНИКІВ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА


АНОТАЦІЯ:

На сьогодні саме молоде покоління творчого студентства зміцнює, стверджує, розвиває та представляє традиції вітчизняної культури. У той же час не можна не відзначити той факт, що важливе місце у формуванні особистості молодого художника і його професійних якостей займає освіта. Так, професійна освіта закладає фундамент ефективної та продуктивної професійної діяльності молодих художників, а грамотна діяльність педагогів допомагає студентам в набутті компетентностей і їх творчої реалізації. Метою статті є виявлення особливостей художньо-педагогічної діяльності педагога при набутті професійних компетентностей студента- ми художньо-графічного факультету (ХГФ) на підставі теоретичного аналізу. Представлена роль компетентно- стей як основи кваліфікації та творчих тенденцій в діяльності молодих художників, а також направленість про- цесу навчання молодих художників на придбання динамічної комбінації знань, умінь і навичок, способів мис- лення, професійних світоглядних і громадських якостей, морально-етичних цінностей, що в подальшому буде визначати їх реалізаційні здатності до ефективної діяльності. Також було розглянуто особливості педагогічної діяльності та відзначено особливе місце діяльності педагога в здійсненні інноваційних технологій, які сприяють формуванню студентами новаторських ідей. Крім того, були визначені основні умови, необхідні для формуван- ня як загальних, так і професійних компетентностей учнів ХГФ. Було розглянуто інноваційні технології як засіб підвищення ефективності навчального процесу і придбання студентами ХГФ компетентностей. Крім того, було відзначено особливості художньо-образотворчої діяльності, яка представляє собою єдність ціннісно- орієнтованої, пізнавальної, перетворювальної, комунікативної та естетичної діяльності, що необхідно врахову- вати при формуванні як професійних, так і загальних компетентностей учнів ХГФ. У рамках розвитку профе- сійної підготовки молодих-художників була розглянута педагогічна концепція І. Ф. Харламова, та було вказано на необхідність розвитку таких рис: соціальна активність творчої особистості та її здатність сприймати і гостро відчувати зміни, що відбуваються в суспільному і духовному житті; формування живописної майстерності; розвиток можливості особистості засобами живопису перетворювати свої враження і таким чином вирішувати художні завдання творчого освоєння навколишнього світу, що знаходить своє відображення в мальовничих засобах, які є носіями традиційних естетичних і моральних цінностей.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

художньо-педагогічна діяльність, компетентнісний підхід, компетенція, компетентність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприя- тие. / Р. Арнхейм. – М. : Прогресс, 1974. – 392 с.
2. Волков Н. Н. Цвет в живописи. / Н. Н. Вол- ков. – М. : Изд-во «Искусство», 1985. – 480 с.
3. Гладышев Г. М. Педагогические условия ду- ховно-творческого потенциала будущего художника- педагога : дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Г. М. Гладышев. – Оренбург, 2000 – 203 с.
4. Жоголева Е. Е. Инновационные педагогиче- ские технологии [Электронный ресурс] / Е. Е. Жого- лева. – Режим доступа: http://moi rang.ru/publ/metodicheskie_materialy/pedagogicheskie_t ekhnologii/innovacionnye_pedagogicheskie_tekhnologii/ 12-1-0-28.
5. Зайцев А. Наука о цвете и живопись / А. Зай- цев. – М. : «Искусство», 1986. – 190 c.
6. Ковешникова Е. Н. Теория и методика худо- жественного профессионального образования : На материале подготовки дизайнеров : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Е. Н. Ковешникова – Москва. – 388 с.
7. Корнилова Т. И. Инновационная деятель- ность педагога в современных условиях [Электрон- ный ресурс] / Т. И. Корнилова. – Томский государ- ственный педагогический колледж. – Режим доступа: http://www.informio.ru/publications/id384/Innovacio nnaja-dejatelnost-pedagoga-v-sovremennyh-uslovijah
8. Коротов В. М. Общая методика учебно- воспитательного процесса: Учеб. пособие / В. М. Ко- ротов. – М. : Просвещение, 1983.
9. Ломов С. П. Методология художественной деятельности / С. П. Ломов // Инновационные про- екты и программы в образовании, 2013 – №2 – С. 49- 51.
10. Михеева Т. Б «Компетенция» и «компетент- ность»: к вопросу использования понятий в современ- ном российском образовании / Т. Б. Михеева // Ученые записки ЗабГГПУ. – Педагогика, 2011 – С. 110-114.
11. Національний освітній глосарій: вища освіта. авт.-уклад. : В. М. Захарченко, С. А. Калашнікова, В. І. Луговий, А. В. Ставицький, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова – 2-е вид., перероб. і доп.: за ред. В. Г. Кремня. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. – 100 с.
12. Основы педагогического мастерства: учеб. пособие / под ред. И. А. Зязюна. – М., 1989.
13. Пономарев Я. А. Психология творчества / под ред. Я. А. Пономарева. – М. : Наука, 1976. – 303 с.
14. Розроблення освітніх програм. Методичні ре- комендації / Авт.: В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова: за ред. В. Г. Крем- ня. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2014. – 120 с.
15. Сластелин В. Педагогика. учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений [Электронный ре- сурс] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В. А. Сластенина. – М. : Издательский центр «Академия», 2002. – Режим доступа: http://krotov.info/lib_sec/shso/71_slas5.html.
16. Харламов И. Ф. О педагогическом мастер- стве, творчестве и новаторстве / И. Ф. Харламов // Педагогика, 1992. – № 7. – С. 7-8.
17. Щербакова Р. М. Инновационные педагогиче- ские технологии при подготовке специалистов вузами [Электронный ресурс] / Р. М. Щербакова // Сибирский торгово-экономический журнал – № 14. – 2011 – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n /innovatsionnye-pedagogicheskie-tehnologii-pripodgotovke-spetsialistov-vuzami.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.