Джуринський П. Б., Бурдюжа С. В. Педагогічні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 45-51.

Петро Борисович Джуринський,
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри
теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін,
Софія Володимирівна Бурдюжа,
студентка магістратури зі спеціальності «Фізичне виховання»,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


 ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено педагогічні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкуль- турно-оздоровчої діяльності. Визначено поняття «фізкультурно-оздоровча діяльність учителя фізичної куль- тури», «фізкультурно-оздоровче середовище». Запропоновано компоненти, критерії, методи та педагогічні умови навчання. Розроблено і перевірено експериментальну модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності. Встановлено, що одержані результати на прикінцевому етапі педагогічного експерименту є статистично значущими. Отримані дані підтвердили доцільність педа- гогічних методик підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фкізультурно-оздоровча діяльність, фізкультурно-оздоровче середовище, фізкультурно- оздоровчі заходи, майбутні учителі фізичної культури, структура підготовки, процес підготовки, експери- ментальна модель, педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бобрицька В. І. Теоретичні і методичні основи формування здорового способу життя у майбутніх учителів у процесі вивчення природничих наук : автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / В. І. Бобрицька. – К., 2006. – 40 с.
2. Вільчковський Е. С. Професійна спрямо- ваність підготовки фахівців з фізичного виховання / Е. С. Вільчковський // Розвиток педагогічної і психо- логічної наук в Україні (1992-2002): збірник наук. праць до 10-річчя АПН України. – Харків : ОВС, 2002. – С. 301-309.
3. Горащук В. П. Формирование культуры здоровья школьников (теория и практика) : монография / В. П. Горащук. – Луганск : Альма- матер, 2003. – 376 с. 4.Джуринський П. Б. Теоретичні і методичні за- сади підготовки майбутніх учителів фізичної культу- ри до здоров’язбережувальної професійної діяльності : монографія / П. Б. Джуринський. – Одеса : В-во ТОВ «Лерадрук», 2012. – 422 с.
5. Долинський Б. Т. Методологія здоров’язберігаючої діяльності майбутнього вчителя початкової школи : монографія / Б. Т. Долинський. – Одеса: Видавець М. П. Черкасов, 2010. – 266 с.
6. Захаріна Є. А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук: 24.00.02 / Є. А. Захаріна. – К., 2008. – 23 с.
7. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання. Т. I : підручник / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література. – 392 с.
8. Куц О. С. Нові технології та критерії оцінки власне педагогічних здібностей вчителя фізичної культури загальноосвітньої школи / О. С Куц, І. Н. Лапичак // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – Луцьк, 2002. – С. 157-159.
9. Носко М. О. Вплив занять з фізичної культури на стан здоров’я та фізичну підготовленість студентської молоді / М. О. Носко, А. П. Кривенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / під ред. Єрмакова С. С. – Харків : ХХПІ, 2000. – № 22. – С. 14-18.
10. Сущенко Л. П. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л. П. Сущенко. – К., 2003. – 45 с.
11. Теория и методика физической культуры: Учебник / Под. ред. проф. Ю.Ф. Курамшина. – 4-е изд., стеореотип. – М.: Советский спорт, 2010. – 464 с.
12. Тимошенко О. В. Оптимізація професійної підготовки вчителів фізичної культури / О. В. Тимошенко, Л. П. Сущенко // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи / За ред. М. Лук’янченка, Ю. Шкребтія, Е. Боляха, А. Матвєєва. – Дрогобич : КОЛО, 2005. – С. 103-112

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.