Гнатенко К. І. Психолого-педагогічні питання сприйняття художнього твору молодшими школярами

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 18-23.

Катерина Ігорівна Гнатенко,
аспірант кафедри теорії та методики викладання
філологічних дисциплін в початковій школі,
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди,
вул. Валентинівська, 2, м. Харків, Україна


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПИТАННЯ СПРИЙНЯТТЯ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено розгляду особливостей сприйняття учнями літературних творів. Висвітлено погля- ди психологів, методистів та літературознавців щодо рівнів сприйняття молодших школярів. Охарактеризо- вано різноманітні тлумачення поняття «сприйняття» науковцями та його особливостей як психологічного процесу. Особлива увага приділена сприйняттю як передумові на шляху до розуміння літературного твору. Окреслено напрями методичної роботи над сприйняттям художніх творів у початковій школі 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

сприйняття, образ-персонаж, літературне читання, характеристика, початкова школа, аналіз художнього образу, молодші школярі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Воюшина М. П. Методические основы языко- вого образования и литературного развития младших школьников : учеб. пособие / Т. Г. Рамзаева, М. П. Воюшина, Г. С. Щеглова. – М.: Высшая школа, 2003. – 166 с.
2. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под.ред. М.Г. Ярошевского. – М. : Просвещение, 1989. – 315 с.
3. Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2 − 4 кла- си [Електронний ресурс / Учебные программы нача- льной школы (1 − 4 класс). – Режим доступа : http://ru.osvita.ua/school/program/8793
4. Мейлах Б. С. Художественное восприятие как научная проблема / Б. С. Мейлах. – Л. : Наука, 1971. – 318 с.
5. Никифорова О. И. Восприятие художест- венной литературы школьниками : учеб. пособие / О. И. Никифорова. – М. : Учпедгиз, 1959. – 206 с.
6. Никифорова О. И. Психология восприятия художественной литературы : учеб. пособие / О. И. Никифорова. – М. : изд-во «Книга», 1972. – 152 с.
7. Органова О. Н. Специфика эстетического во- сприятия : учеб. пособие / О. Н. Органова. − М. : Высшая школа, 1975. – 224 с.
8. Петрова Г. А. Эстетическое восприятие ху- дожественных призведений школьниками старших классов / Г. А. Петрова. – Казань : Изд-во Казанского университета, 1973. – 68 с.
9. Прозоров В. В. О читательской направленно- сти художественного произведения / В. В. Прозоров // Литературное произведение и читательское восприя- тие: Межвуз. темат. сб. – Калинин : Калининский гос. ун-т, 1982. – С. 3-14.
10. Редозубов С. П. Методика Обучения чтению и письму в начальной школе: избр. труды / С. П. Ре- дозубов. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1961. – 427 с.
11. Рожина Л. Н. Некоторые условия возникно- вения интереса к переживаниям и мыслям литератур- ных героев у детей младшего школьного возраста / Л. Н. Рожина // Вопросы психологии. − М. : Просве- щение, 1966. – №2. – С. 139-146.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.