Костюченко Т. М. Сутність світоглядно-мотиваційного компоненту в структурі здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних педагогів.

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 112-117.


DOI:

Тетяна Миколаївна Костюченко,
аспірант кафедри соціальної педагогіки, психології і педагогічних інновацій,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Олександра Невського, 39, м. Одеса, Україна 


СУТНІСТЬ СВІТОГЛЯДНО-МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА В СТРУКТУРІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто сутність і структура здоров’язбережувальної компетентності; визначено поняття «здоров’язбережувальна компетентність» на основі зіставлення понять «компетентність», «здоров’я», «здо- ров’язбереження». Визначено основні показники здорового образу життя, що забезпечують організацію фахової підготовки майбутнього соціального педагога до здоров’язбережувальної компетентності. Світоглядно- мотиваційний компонент відображає особистісно-ціннісний аспект здоров’язбереження особистості та ви- значає здоров’я як результат самопізнання, оскільки від стану здоров’я залежить зміст відповідей на запи- тання про роль особистості у світі та суспільстві, світовідчуття, світоуявлення, світорозуміння, світо- сприйняття, тобто світогляду особистості. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентність, здоров’я, здоров’язбереження, здоров’язбережувальна компетентність, структура здоров’язбережувальної компетенції, компонент, критерій. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Великий тлумачний словник сучасної україн- ської мови / [уклад і голов. ред. В.Т. Бусел]. – К., Ір- пінь: ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
2. Зайцев Г. К. Валеология. Культура здоровья / Г. К. Зайцев, А. Г. Зайцев. – Самара: Издат. Дом «Ба- храх-М», 2003. – 272 с.
3. Згуровский М. З., Доброногов А. В., Померан- цева Т. Н. Исследование социальных процессов на осно- ве методологии системного анализа / М. З. Згуровский, А. В. Доброногов, Т. Н. Померанцева. – К., 1997. – 194 с.
4. Климова В. И. Человек и его здоровье / В. И. Климова. – М.: Знание, 1985. – 192 с.
5. Костюченко Т. М. Сутність та структура здо- ров’язбережувальної компетентності майбутніх соціаль- них педагогів / Т. М. Костюченко // Вісник Луганського національного університету ім. Т. Г. Шевченка. Педаго- гічні науки. – 2015. – № 2 (291). – С.174-181.
6. Кудрявцева Е. Н. Здоровье человека: пробле- мы, суждения / Е. Н. Кудрявцева // Вопросы филосо- фии. – 1987. – № 12. – С. 24-31.
7. Малярчук Н. Н. Теоретические аспекты про- блемы смысла жизни человека [Электронный ресурс] / Н. Н. Малярчук. – Режим доступа: http://lifekeys.jino-net.ru/Smysl/styd.htm.
8. Можарський Ю. Структура здорового спосо- бу життя студентів: матеріали ІV всеукр. наук. сту- дент. конф. [«Сучасні проблеми фізичного виховання та спорту школярів і студентів України»] / Ю. Можарський, І. Чорнобай. – Суми: Сум. ДПУ ім. А.С. Макаренка, 2004. – С.186-190.
9. Оглоблин К. А. Опережающая стратегия под- готовки педагогов физической культуры на основе не- прерывного здоровьеформирующего образования : ав- тореф. дис. на соискание учен. степени доктора. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессиона- льного образования (педагогические науки)» / К. А. Оглоблин. – Санкт-Петербург, 2008. – 43 с.
10. Плаксина О. А. Формирование ценностного отношения к здоровому образу жизни у студентов педа- гогических специальностей университета : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика. История педагогики и об- разования» / О. А. Плаксина. – Рязань, 2008. – 24 с. 11. Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного під- ходу в українській освіті / О. І Пметун // Компетентні- сний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та укра- їнські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
12. Реалізація компетентністного підходу в 5 класі. Компетентністний підхід у сучасній освіті: сві- товий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
13. Успенська В. М. Здоров’язберігаюча компе- тентність учителя основ здоров’я як визначальна його професійної компетентності / В. М. Успенська // Пе- дагогічні науки: теорія, історія, інноваційні техноло- гії. – Суми, 2010. – № 1 (3). – С. 442–452. 14. Хасан Б. И. Психотехника конфликта и конф- ликтная компетентность / Б. И. Хасан. — Красноярск, 1996. – 99 с
         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.