Viktor Vus, Tetiana Kychkyruk, Elena Lokutova. Social and Personal Development of Preschoolers Through The Lens of Parental Religious Educational Models.

// Наука і освіта.  2018.  №1. 60-64.


DOI:

Віктор Вус,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології,
Національна академія педагогічних наук України,
52-A, вул. Січових Срільців, Київ, Україна,
науковий співробітник MFC-АРS - Maendeleo for Children (NDSAN Network)
м. Рим, Італія,
е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 
Тетяна Кичкирук,
кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії,
Національний Університет Біоресурсів та Природокористування України,
вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна,
е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Олена Локутова,
кандидат с-г наук, доцент Інституту післядипломної освіти,
кафедра консалтингу та туризму,
Національний Університет Біоресурсів та Природокористування України,
вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна,
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


СОЦІАЛЬНИЙ І ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНЯТ
В КОНТЕКСТІ БАТЬКІВСЬКИХ РЕЛІГІЙНИХ ОСВІТНІХ МОДЕЛЕЙ


АНОТАЦІЯ:

Метою статті є аналіз моделей релігійної батьківської освіти, батьківських очікувань та ставлення до соціального та особистісного розвитку дітей. Вона висвітлює висновки емпіричного дослідження особливостей батьківської соціально-психологічної моделі виховання дітей. Вибірку дослідження склали 68 батьків вихованців дошкільного навчального закладу (що навчалися за експериментальною програмою релігійно-моральної педагогіки). Дослідницька інформація була зібрана з використанням методики «Батьківський опитувальник» (В.І. Вус, 2014), яка містила запитання особистого та демографічного рівнів. Аналіз відповідей респондентів дозволив скласти емпіричний профіль батьківсько-педагогічної моделі в умовах релігійно-моральної освіти. Емпіричне дослідження охоплювало батьківські очікування (в контексті релігійно-моральної освіти) щодо соціального та особистісного розвитку їхніх дітей; ставлення до розвитку дітей у навчальному закладі (характер відносин з вихователями та однолітками); вибір форм виховного впливу та соціальної активності дітей; індивідуальний характер ставлення батьків до себе і суспільства. Зазначається, що батьківська модель соціально-психологічного розвитку дитини містить ряд обов'язкових вимог до викладацького складу, оточуючих та самих дітей. Батьки менш вимогливі до власного особистісного розвитку. Актуальні бажання батьків полягають у формуванні особистості дитини в «фарватері» своїх ідей, пріоритетів, цінностей та ідейних настроїв. Спостерігається зосередженість респондентів на розробці «інтерналізованої» форми культури міжособистісної взаємодії. Результати кореляційного аналізу вказують на залежність психологічної гармонії та соціального здоров'я батьків від ступеня їх самореалізації у власних дітей. Батьки схильні розглядати внутрішній спокій, гармонію, думку інших, схвалення результатів їх діяльності суспільством як критерії визначення їх успіху в житті. Суттєві фактори, що визначають специфіку батьківського ставлення до дитини: рівень відповідності очікуван- ням дорослих; емоційне сприйняття взаємодії з дитиною; характеристики творчої та пізнавальної діяльності їх дітей. Дослідження проводилося в рамках експериментальної організації навчального процесу – дитячого навчального закладу на базі релігійно-орієнтованої педагогіки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальне здоров’я особистості, навчальний процес, релігійне виховання, соціальний та особистісний розвиток дошкільнят, очікування батьків.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Byrne, G. Why religious education has an important role to play in our society / G. Byrne // The Irish Times. – 2014. [Online] Available at: https://www.irishtimes.com/news/education/whyreligious-education-has-an-important-role-to-play-in-oursociety-1.1853105
2. Cairns, G. E. The Philosophy and Psychology of the Oriental Mandala / G.E. Cairns // Philosophy East & West. – 1962. – Vol. 11. – №4. – P. 219-229.
3. Danylova, T. Eastern Mysticism and Timothy Leary: Human Beyond The Conventional Reality / T. Danylova // Anthropological Measurements of Philosophical Research. – 2017. – №11. – P. 135-142, DOI: 10.15802/ampr.v0i11.105498.
4. Danylova, T. Searching for the True Self: The Way of Nondual Wisdom / T. Danylova // Anthropological Measurements of Philosophical Research. – 2017. - №12. – P. 7-15, doi 5.15802/ampr.v0i12.119069
6. Perrino, R.G. The Socialization Process and Its Impact on Children and Learning / R.G. Perrino // Washington Family. – 2000. [Online] Available at: http://www.washingtonfamily.com/family_life/education_ enrichment/private_schools_preschools/article_bcd83188- f039-58dd-a996-e07aafffcd2f.html
7. Samfira, E.-M. Farm-Based education: comparative study of Romania and Ukraine / E.M. Samfira, H. Arslan, V. Vus // Proceedings Volume: Rethinking Social Action. Core Values in Practice. – 2017. – P. 761- 771. https://doi.org/10.18662/lumproc.rsacvp2017.70
8. Vermeer, P. Religious Education and Socialization / P. Vermeer // Religious Education. – 2010. – №105. – P. 103-116. https://doi.org/10.1080/00344080903472774
9. Vus V.I. Modern psychological and pedagogical models of the spiritual realm of a child / V.I. Vus, V.A. Vihrovskaya // Nauka i studia. – 2014. – Vol. 10. - № 159. – P. 87-90.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.