Rashid Jabbarov, Mushvig Mustafayev, Kamila Kazimova, Yaman Valiyeva. Factors Affecting Students’ Professional Identity

// Наука і освіта.  2018.  №1. 40-45.


DOI:

Рашид Джаббаров,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної та педагогічної психології,
Мушвіг Мустафаєв,
кандидат психологічних наук, кафедра соціальної та педагогічної психології,
Каміла Казімова,
кандидат психологічних наук, кафедра психології,
Яман Валієва,
кандидат психологічних наук, кафедра психології,
Державний університет Баку, 38, З. Халілов, Аз 1148, м. Баку, Азербайджан


ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ПРОФЕСІЙНУ ІДЕНТИЧНІСТЬ СТУДЕНТІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті викладені результати дослідження, спрямованого на виявлення професійної ідентичності, в якому взяли участь 200 студентів вищих навчальних закладів. Аналіз наукової літератури та результати експерименту показують, що розвиток у студентів інтересу та любові до обраної професії досягається шляхом формування правильного уявлення про її зміст та соціальну значимість. Крім того, пасивне ставлення студентів до професії призводить до відсутності інтересу до неї та формування негативного ставлення. Дослідження показало, що існує пряма кореляція між позитивним та активним ставленням студента до професії (збільшення одного з них супроводжується підйомом іншого). Існує протилежне співвідношення між відсутністю позитивного ставлення до професії та інтересу до неї (збільшення першого супроводжується зниженням другого). З експерименту стає зрозумілим, що якщо студент має пасивне ставлення до професії, це призводить до меншої зацікавленості обра- ної неї та більш негативного ставлення. Існує позитивна кореляція між пасивним ставленням до професії та відсутністю інтересу до професії та високим рівнем негативного ставлення. На основі емпіричного дослідження можна зробити висновок, що розвиток інтересу до професії може позитивно вплинути на розвиток професійної ідентичності та формування майбутніх фахівців. Професійну ідентичність, у свою чергу, можна розвинути за допомогою спеціально організованої навчальної діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

студенти, професійна ідентичність, активність, позитивні та негативні емоції, інтерес до професії, професії, навички.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Aliyev Bahktiyar Turkmen Abdulla (2016). Selfimage and psychological well-being among Turkish adolescents. 1st International Conference on Lifelong Education and Leadership for All. Palacky Univ, Olomouc, CZECH REPUBLIC.
2. Carl Lamote &Nadine Engels (2010). The development of student teachers’ professional identity. Explore European Journal of Teacher Education, 3-18.
3. Erikson, E. (1996). Identity: youth and crisis. Moscow: Publishing group Progress.
4. Grealish L, Trevitt C.(2005). Developing a professional identity: student nurses in the workplace. British Educational Journal 2005 Jul-Aug;19(1-2), pp. 137-50.
5. Jabbarov Rashid (2017). Traumatic factors affecting the self-realization of students. Issue of International Journal of Pharmaceutical sciences and Research, 6, 2682-2690.
6. Jabbarov Rashid (2017). Factors affecting the development of self-realization among students of different professions. Science and Education, 9, 75-87. 10.24195/2414-4665-2017-9-12.
7. Mishchenko T. V. (2005). Formation of professional identity in students of the pedagogical university. Candidate’s thesis. Yaroslavl.
8. Marcia, J. E. (1966). Development and validation of ego-identity status. Journal of Personality and Social Psychology, 3(5), 551-558.
9. Mehr Nejad Alley (2016). A review of research on student teachers' professional identity. British Educational Journal, 19(1-2), 120-60.
10. Nasledov, A. D. (2012). Mathematical methods of psychological research. Analysis and interpretation of data. St. Petersburg: Rech, 392 p.Ozerina, A. A. (2012). Professional identity of fourth-year students: PhD Abstract. Volgograd: Volgograd State University, p. 22
11. Rodygina U.S., Psychological features of the professional identity of students. Psychological Science and Education, 4.
12. Schneider, L.V (2001). Professional identity: monography. Moscow: Moscow Open Social University.
13. Schneider, L.V. (2007). Personal, gender and professional identity: theory and methods of diagnosis. Moscow.
14. Timoštšuk Aino Ugaste (2010) . Student teachers’ professional identity. Teaching and Teacher Education, Volume 26, Issue 8, November 2010, pp. 1563-1570.
15. Vechkanova, E. M. (2014). Specifics of personal time perspective at different levels of undergoing identity crisis. Reporter of the Kemerovo State University, 4(60), 117-122. Психологія – Psychology Science and Education, 2018, Issue 1 45
16. Povarenkov, Yu. P. (2003). Psychological characteristics of professional identity. The crisis of identity and the problems of the formation of civil society. Collection of scientific papers. Yaroslavl: YAGPU.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.