Соколова Г. Б. Психологічні особливості захисної поведінки батьків, що виховують дітей із синдромом дауна.

// Наука і освіта.  2017.  №3. 23-28.

Ганна Борисівна Соколова,
кандидат психологічних наук, старший викладач
кафедри дефектології та фізичної реабілітації,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАХИСНОЇ ПОВЕДІНКИ
БАТЬКІВ, ЩО ВИХОВУЮТЬ ДІТЕЙ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження особливостей психологічного захисту батьків, що виховують дітей із синдромом Дауна. Вказано особливості психічного розвитку дітей зазначеної категорії. Надано ознаки психологічної реальності у сім’ях, що виховують таких дітей. Виділено дві основні групи визначень психологічного захисту. Наведено середні значення показників психологічного захисту матерів і батьків, що виховують дітей із синдромом Дауна, на підставі яких виявлено достовірні відмінності за t-критерієм Стьюдента. Окрім цього, у статті зазначено коефіцієнти кореляції між захисними механізмами матерів і особливостями їхньої стратегії виховання дітей із синдромом Дауна. Крім того, автором розглядається специфіка взаємозв’язку механізмів психологічного захисту та стилів батьківського виховання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

особистість, синдром Дауна, психологічна реальність, механізм психологічного захисту, стиль дитячо-батьківської взаємодії.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бассин Ф. В. Проблема психологической защиты / Ф.В.Бассин, М. К. Бурлакова, В. Н. Волков // Психологический журнал. – 1988. – Т.9. – № 3. – С. 79-86.
2. Выготский Л. С. Вопросы детской психологии / Л. С. Выготский. – СПб.: Союз, 2013. – 224 с.
3. Грановская Р. М. Элементы практической психологии / Р. М. Грановская. – СПб.: Питер, 2015. – 650 с.
4. Гребенников Л. Р. Механизмы психологической защиты: генезис, функционирование, диагностика: Дисс. на соиск. учен. степ. Канд. психол. наук: 19.00.07 «возрастная и педагогическая психология» / Л. Р. Гребенников. – М. – 1994. – 202 с.
5. Зачепицкий Р. А. Социальные и биологические аспекты психологической защиты / Р. А. Зачепицкий// Социально-психологические исследования в психоневрологии. – СПб.: Питер, 2012. – С. 22-27.
6. Ковтун Р. А., Програма розвитку комунікативних здібностей дітей з синдромом Дауна. – автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих. наук : спец 19.00.08 – Спеціальна психологія / Р. А. Ковтун. – Одеса, 2011. – 19 с.
7. Миненко А. В. Движущая сила психодрамы в работе с детьми с синдромом Дауна и их родителями / А. В. Миненко // Журнал практического психолога : научно-практический журнал. – 2012. – №6, Спец. выпуск: Психодрама: История, теория, практика. – С. 128-137.
8. Налчаджян А. А. Социально-психическая адаптация личности: (Формы, механизмы и стратегии) / А. А. Налчаджян. – Ереван: Изд-во АН Арм. ССР, 1988. – 262 с.
9. Психология. Словарь / Под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – 2-е изд. – М.: Политиздат, 1990. – 494 с.
10. Усанова О. Н. Специальная психология / О. Н. Усанова. – СПб.: Питер, 2014. – 400 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.