Особливості розуміння основ культури споживання дітьми старшого дошкільного віку

// Наука і освіта.  2017.  №12. 31-35.


DOI:

Сабіна Айдинівна Іванчук,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти,
Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет»,
пров. Учительский, 1, м. Словʼянськ, Україна


ОСОБЛИВОСТІ РОЗУМІННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ СПОЖИВАННЯ ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена актуальній проблемі дошкільної освіти – вихованню основ культури споживання у дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано критерії з відповідними показниками: спонукальний (наявність потреби та інтересу до споживчих явищ; усвідомлення залежності задоволення своїх потреб і потреб сім’ї від праці батьків), знаннєвий (обізнаність зі змістом елементарних споживчих понять; розуміння зв’язків між задоволенням потреб лю- дини та наявністю відповідних товарів і послуг як результату праці людей різних професій), продуктивно- рефлексивний (участь у спільній праці з іншими дітьми та дорослими для задоволення особистих і групових потреб; прояв навичок бережливості (догляд за речами) та економності (наявність ощадливості у продуктивній діяльності); самооцінка, взаємооцінка поведінки ощадливості) та завдання для визначення вихованості основ культури споживання у дітей старшого дошкільного віку. За кожним критерієм були проведені бесіди, анкетування, вивчення документації, спостереження за проявами показників і підсумовані загальні результати; проаналізовані з позиції розуміння дітьми явищ культури споживання та визначені перспективи виховного процесу. Розкрито зміст діагностичного обстеження, представлено кількісний та якісний аналіз рівнів вихованості основ культури споживання у старших дошкільників.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

діти дошкільного віку, економічне виховання, основи культури споживання, концепція ста- лого розвитку, спонукальний, знаннєвий, продуктивно-рефлексивний критерії.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богуш А. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкіль- ників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи / А. Богуш, Н. Луцан. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2008. – 256 с.
2. Григоренко Г. Виховуємо раціонального спо- живача / Галина Григоренко, Раїса Жадан // Дошкіль- не виховання. – 2012. – №1. – С. 16-19.
3. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку : навч.-метод. посіб. для дошкільних навч. закладів / Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун; за заг. ред. О. Пометун. – Д. : «Ліра», 2014. – 120с.
4. Демченко О.П. Виховні ситуації в особистісно зорієнтованому просторі початкової школи : моног- рафія / О.П. Демченко. – К. : Видавничий Дім «Сло- во», 2014. – 416 с.
5. Іванчук С.А. До проблеми визначення методо- логічних основ виховання культури споживання у дітей старшого дошкільного віку / С А. Іванчук. // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного пе- дагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 35 кол. : Побірченко Н.С. та ін]. – Умань : ФОП Жов- тий О. О., 2014. – Випуск №48. – 320 с.
6. Музика О.Л. Курсові роботи з психології : навч. посібник для студентів вищих навчальних за- кладів / О.Л. Музика. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 104 с.
7. Bussey M. Global Education from a Neohumanist Perspective : A Musical Exposition / Marcus Bussey // Journal of Futures Studies. – August 2007. – № 12(1). – P. 25 – 40.
8. Katona G. Psychological Analysis of Economic Behavior / G. Katona. – N.Y. : McGraw-Hill, 1951.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.