Мілютіна К. Л. Вплив інформальної діяльності на соціалізацію підлітків із вадами зору.

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 111-117.

Катерина Леонідівна Мілютіна,

доктор психологічних наук, професор кафедри психології розвитку,

Київський національний університет імені Тараса Шевченка,

вул. Глушкова 2, м. Київ, Україна


ВПЛИВ ІНФОРМАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА СОЦІАЛІЗАЦІЮ ПІДЛІТКІВ ІЗ ВАДАМИ ЗОРУ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто особливості розвитку самооцінки та соціальної адаптації дітей з вадами зору, які навчаються в умовах школи-інтернату. Було виявлено значимі відмінності в таких показниках, як адаптивність, самосприйняття, прийняття, емоційна комфортність, які були значно нижче, ніж у здорових підлітків. Гурткова діяльність сприяла покращенню цих показників.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

самооцінка, Я-концепція, адаптація, інформальна освіта, психологічний гурток.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Драндров Г.Л. Особенности развития я-концепции у подростков с нарушенным зрением /Г.Л. Драндров, Д.Н. Сюкиев // Современные проблемы науки и образования [Электронный ресурс]. –2015. –No 2-2. Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?Id=21828

2. Крюкова Е. В. Формирование позитивной Я-концепции у подростков с нарушениями зрения / Е. В. Крюкова // Психологические и педагогические науки: Всероссийский журнал научных публикаций, апрель 2011. –С. 50-51.

3. Липкова О. И. Общие и специфические особенности развития личности подростков с нарушением зрения: автореф. ... канд. психол. наук : 19.00.13 / О. И. Липкова. М., 2001. –24 с.

4.Литвак А. Г. Психология слепых и слабовидящих / А. Г. Литвак. –СПб.: РГПУ им. Герцена, 1998. –270 с.

5. Лубовский В. И. Общие специфические закономерности развития психики аномальных детей /В. И. Лубовский // Дефектология. –1971. –No 6. –С. 15-20.

6. Малкова Т. П. Оценка вероятностей успешной социально-психологической адаптации выпускников школ для слепых и слабовидящих детей / Т. П. Малкова // Педагогика, психология, теория и методика обучения. –2002. –No 3. –С. 188-191.

7. Мамайчук И. И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии / И. И. Мамайчук. –СПб. : Речь, 2001. –201 с.

8. Никулина И. Н. Развитие самооценки школьников с нарушениями зрения: автореф. ... канд. психол. наук : 19.00.10. / И. Н. Никулина.–СПб., 2006. –24 с.

9. Романова О. Л. Экспериментально-психологическое исследование особенностей личности больных, страдающих физическими недостатками / О. Л. Романова // Журнал неврологии и психиатрии им. С. С. Корсакова. –1982. –No2. –98 с.

10. Ростомашвили И. Е. Особенности самосознания подростков в условиях зрительной депривации: автореф. ... канд. псих.наук : 19.00.11 / И. Е. Ростомашвили. –СПб., 2000. –24 с.

11. Симоненко С. Н. Рекреационная психология детства: достижения и перспективы / С. Н. Симоненко, Е. Н. Грек, Е. В. Костюнина, И. В.Леженко // Наука і освіта. –Вип.12. –2014. –С. 7-13.

12. Шимгаева А. Н. Феномен тревожности у подростков с нарушением зрения: автореф. ... канд. психол. наук : 19.00.10 / А. Н. Шимгаева. –М. –2007. –24 с.

13. Чепелева Н. В. Дискурсивные практики самопроектирования личности / Н. В. Чепелева // Наука і освіта. –10. –2015. –С. 5-11.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.