Моргун В. Ф. Психодіагностичний супровід особистості у ситуаціях професійного самовизначення

// Наука і освіта.  2016.  № 2-3.  156-164.

Володимир Федорович Моргун,
кандидат психологічних наук, професор кафедри психології,
Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка,
вул. Остроградського, 2, м. Полтава,Україна  


ПСИХОДІАГНОСТИЧНИЙ СУПРОВІД ОСОБИСТОСТІ У СИТУАЦІЯХ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ  


АНОТАЦІЯ:

 У теоретико-методичній статті подано опис розробки на основі авторської багатовимірної теорії особистості та приклади застосування двох профорієнтаційних методик: лонгітюдного варіанту методики багатовимірного аналізу досягнень оптанта (МБАДО) для учнівської молоді (за І. П. Волковим, модифікація В. Ф. Моргуна) та зрізового варіанту МБАДО для дорослих оптантів (за В. Ф. Моргуном). Поповнення діагностичного арсеналу практичних психологів вказаними методиками здатне підвищити якість психологічного супроводу професійного самовизначення особистості протягом життя і, як наслідок, якість вибору професійної освіти і задоволення від трудової діяльності людини.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 багатовимірна теорія особистості, профорієнтація, вибір професії, особистість оптанта, методики багатовимірного аналізу досягнеь оптанта: лонгітюдний та зрізовий варіанти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Білоус Р.М. Мій професійний вибір: Тренінг старшокласників. Метод. посіб. / Р.М. Білоус; за ред. В.Ф. Моргуна. – Кременчук, 2010. – 125 с.
2. Волков И.П. Цель одна – дорог много. Проек- тирование процессов обучения/ И.П. Волков. – М.: Просвещение, 1990. – 159 с. 
3. Головаха Е.И. Жизненная перспектива и про- фессиональное самоопределение молодежи / Е.И. Головаха. – К.: Наук. думка, 1988. – 144 с.
4. Гончарова Н.О. Основи вибору професії: Консультативний тренінг / Н.О. Гончарова ; за ред. В.Ф. Моргуна. – Полтава: АСМІ, 2007. – 48 с.
5. Гончарова Н.О. Основи професійної орієнта- ції. Навч. посіб. / Н.О. Гончарова; за ред. В.Ф. Моргуна. – К.: ВД «Слово», 2010. – 168 с.
6. Захаренко О.А. Школа над Россю / О.А. Захаренко, С.М. Мазурик. – К.: Рад. школа, 1979. – 154 с.
7. Климов Е.А. Как выбрать профессию / Е.А. Климов. – М.: Просвещение, 1990. – 159 с.
8. Колинько В.В. Метод. реком. по профкон- сультации школьников: Консультативный тренінг / В.В. Колинько; наук. ред. В.Ф. Моргун. – Полтава, 1988. – 168 с.
9. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г.С. Костюк. – К.: Рад. школа, 1989. – 608 с.
10. Кущ О.С. Профорієнтація старшокласників: досвід застосування психодіагно-стичних методик / О.С. Кущ; за ред. В.Ф. Моргуна. – Кременчук, 2007. – 48 с.
11. Макаренко А.С. Докладная записка об орга- низации свободной мастерской // А.С. Макаренко. Пед. сочинения: в 8-ми т. – Т. 1. – М.: Педагогика, 1983. – С.68-69.
12. Максименко С.Д. Генезис существования ли- чности / С.Д. Максименко. – К.: ООО «КММ», 2006. – С. 69-86.
13. Методи психодіагностики підлітка / за ред. О.Д. Кравченко, В.Ф. Моргуна. – Полтава, 1995. – 124 с.
14. Моляко В.А. Психологические вопросы вы- явления одаренности / авт.-сост.: В.А. Моляко и др. – К.: Знание, 1992. – 56 с.
15. Моргун В.Ф. Профессиональная ориентация будущих педагогов // Учитель, которого ждут / В.Ф. Моргун; под ред. И.А. Зязюна. – М.: Педагоги- ка, 1988. – С. 64-86.
16. Моргун В.Ф. Мотивация разносторонней дея- тельности учащихся // Учителям и родителям о психоло- гии подростка / В.Ф. Моргун; под ред. Г.Г. Аракелова. – М.: Высшая школа, 1990. – С. 91-129.
17. Моргун В.Ф. Концепція багатовимірного роз- витку особистості та її застосування // Філософська і соціологічна думка. – К., 1992. – № 2. – С. 27-40.
18. Моргун В.Ф. Інтедифія освіти: Психолого- педагогічні основи інтеграції та диференціації (інтеди- фії) навчання / В.Ф. Моргун. – Полтава: Наук. змі- на,1995.– 78 с.
19. Моргун В.Ф. Традиция педагогики одаренности «неодаренных»: от Макаренко до Волкова и Захаренко / В.Ф. Моргун , М.Е. Оракова // Обдаровані діти: вияв- лення, діагностика і розвиток. Матеріали Міжнародного семінару 9-10 лютого 1995 р. / за ред. В.Ф. Моргуна. – Полтава, 1995. – С. 85-89.
20. Моргун В.Ф. Багатовимірна психодіагностика досягнень учня / В.Ф. Моргун // Практична психологія та соціальна робота.– К., 2006.– № 1.– С. 1-5.
21. Моргун В.Ф. Підвищення культури екзистенці- альних виборів людини засобами психодіагностики / В.Ф. Моргун // Психологічна культура: види, інваріанти, розвиток. Колективна монографія [Текст] / відп. ред. Г.Є. Улунова. – Суми: ВВП «Мрія», 2014. – С.175-200.
22. Моргун В.Ф. Основи психологічної діагностики. Навчальний посібник / В.Ф. Моргун, І.Г. Тітов. – 3-е вид. – К.: ВД «Слово», 2013. – 464 с.
23. Пазюченко Т.М. Професійна орієнтація на пе- дагогічну працю: консультативний тренінг / за ред. В.Ф. Моргуна. – К., 2000. – 116 с.
24. Рибалка В.В. Особистісно центроване консуль- тування клієнтів із патогенною психодінамічною некон- груентністю: метод. посібн. / В.В. Рибалка – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2005. – 54 с.
25. Самодрин А.П. Профільно-диференційована школа як педагогічна проблема / А.П. Самодрин, Л.В. Сирота. – Кременчук, 1995. – Ч.1. – 62 с.
26. Саннікова О.П. Основні підходи до досліджен- ня особистості професіонала / О.П. Саннікова // Сучасна психологія в ціннісному вимірі. Матер. ІІІ Костюківських читань (20-22 грудня 1994 р.) / за ред. С.Д. Максименка. – К., 1994. – Т. 1. – С. 92-98.
27. Седых К.В. Делінквентний підліток. Навч. по- сіб. / К.В. Седых, В.Ф. Моргун. – К.: Вид. дім «Слово», 2015. – 272 с.
28. Устименко Т.А. Экспресс-диагностика школы как целостной образовательной системы / Т.А. Устименко; под ред. В.Ф. Моргуна. – Полтава, 1993. – 28 с.
29. Цуканов Б.И. Время в психике человека. Мо- ногр. / Б.И. Цуканов. – Одесса: Астро-принт, 2000. – 217 с.
30. Чебыкин А.Я. Выраженность риска у студен- тов. Моногр. / А.Я. Чебыкин, О.В. Вдовиченко. – Одес- са: Южн. науч. центр НАПН Украины, 2004. – 198 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.