Яцишина А. М. Дослідження психологічних основ деструктивної поведінки та її прояву у дітей шкі- льного віку.

// Наука і освіта.  2016.  №11. – 72-79.

Анастасія Миколаївна Яцишина,
аспірант кафедри теорії та методики практичної психології,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСНОВ ДЕСТРУКТИВНОЇ
ПОВЕДІНКИ ТА ЇЇ ПРОЯВУ У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

Роботу присвячено вивченню психологічних основ деструктивної поведінки та її прояву у дітей шкільного віку. Аналізуються три етапи в історії пізнання психологічних проявів деструктивної поведінки особистості: донауковий етап, осмислення механізмів деструктивної поведінки та шляхів її подолання та науковий етап. Деструктивна поведінка розглядається як процес неадекватних руйнівних дій, спрямованих на ускладнення взаємодії особистості з соціальним оточенням. Указуються методи і технології профілактики деструктивних дій. У результаті емпіричного дослідження виявлено суттєві ознаки деструктивної поведінки учнів


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

деструктивна поведінка, деструкція, неадекватні дії, діти шкільного віку.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Абеляр Петр. История моих бедствий: Пер. с лат / Петр Абеляр. – Москва: Изд-во Акад. наук СССР, 1959. – 256 с.
2. Аквинский Тома. Комментарии к аристотелев- ской «Политики»: Пер. с латыни / Тома Аквинский. – К .: Основы, 2000. – 794 с.
3. Антология средневековой мысли: Теология и философия Европ. Средневековья: в 2 т. – СПб., 2001. – Т. 1. – 539 с.
4. Афанасьев В. С. Девиантное поведение и соци- альный контроль в условиях кризисна росийского общества / В. С. Афанасьев, Я. И. Гилинский. – СПб., 1995. – 24-90 с.
5. Богдан С. С. Экзистенциально- гуманистический подход к проблеме человеческой деструктивности / С. С. Богдан // Система ценностей современного общества. – 2010. – № 16. – С. 42-46.
6. Бисалиев Р. В. Агрессивное поведение в структу- ре соматических расстройств / Бисалиев, Р. В., Кубекова А. С., Хаджимурадов А. В. // Современные проблемы науки и образования. – 2013. – № 5. – С. 619.
7. Гребенщикова Л. Г. К вопросу о соотношении понятий «деструктивной», «агрессивное» и «девиант- ное» поведение / Л. Г. Гребенщикова // Сборники кон- ференций НИЦ Социосфера. – 2011. – № 19. – С. 61-67.
8. Давлетбаева З. К. Асоціальна поведінка: поня- тійний аспект / З. К. Давлетбаева // Актуальні про- блеми гуманітарних та природничих наук. –2011. – № 6. – С. 190-198.
9. Злоказов К. В. Деструктивность и идентич- ность личности / К. В. Злоказов // Научный ежегодник Ин-та философии и права Урал. Отд-ния Рос. Акад. Наук. – 2014. – №1.
10. Ермасов Е. Типология переживания стресса в условиях изоляции. / Е. Ермасов // Социальное про- странство развития личности. – 2011. – №1. – С.92-118.
11. Клейберг Ю. А. Типологія деструктивної по- ведінки / Ю. А. Клейберг // Вестник Краснодарского университета МВД Росии. – 2008. – №1. – С.130-135.
12. Кошкарова М. М. Індивідуалізація навчання як засіб контролю над мовної агресією педагога / М. М. Кокарова, С. Г. Нестерцова // Система цінностей сучасного суспільства. – 2010. – №12. – С. 345-351.
13. Куликов В. Б. Деструктивна поведінка: теоре- тико-методологічний аспект / В. Б. Куликов, К. В. Злоказов // Психопедагогика в правоохоронних органах. – 2006. – № 3. – С. 89-92.
14. Ларионова С. О. Девиантное поведение как научно-педагогическая проблема / С. О. Ларионова // Фундамен. исслед. – 2013. – № 11.
15. Майсак Н. В. Девиативные тенденции в про- фессии: сравнительные аспекты / Н. В. Майсак, Л. П. Великанова // Фундаментальные исследования. – 2013. – №10-4. – С. 879-885.
16. Натанзон Е. Індивідуальний підхід до важких учням / Е. Натанзон. – Кишинів: Лумина, 2001. – 168 с.
17. Ніязбаева М. М. Екзистенційні підстави від- чуження особистості в педагогічній взаємодії / Н. Н. Ніязбаева // Світ науки, культури, освіти. – 2010. – №5. – С.80-82.
18. Нікішина В. Б. Деструктивні сімейні відноси- ни як фактор виникнення порушень психічного роз- витку у дітей / В. Б. Нікішіна // Ярославський педаго- гічний вісник Ярославль. – 2003. – №3-4 (№37). – С.101-105.
19. Фромм Э. Анатомия человеческой деструктив- ности / Э. Фромм / Пер. с англ. – М. – 1994. – 640 с.
20. Фурманов И. А. Детская агрессивность / И. А. Фурманов. – М. – 1996. – 192 с.
21. Циренов В. Ц. Агресивна поведінка молоді як соціально-педагогічна проблема / В. Ц. Циренов // Вісник Бурятського університету. – Серія 7, Педагогі- ка. – Улан-Уде: БДУ, 2010. – Вип.1. – С. 49-54.
22. Чебикін А. Я. Теорія і методика емоційної ре- гуляції навчальної діяльності: наук.-метод. посібник / А. Я. Чебикін. – Одеса: АстроПринт, 1999. – 157 с.
23. Ярошевский М. Г. История психологии / М. Г. Ярошевский. – М., 1985. – 402 с. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.