Mykola Suprun, Daria Suprun, Markus Arthur Launer, Mohammad Daud Ali, Tetiana Hryhorenko, Anastasiia Kapliienko THE TRAINING PROGRAMS FOR MANAGERS IN SOCIAL SPHERE: FROM CREATIVITY TO RESULTS

// Наука і освіта.  2024.  №4. – 23-30.

Микола Супрун,
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри спеціальної освіти,
Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського
вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0002-4198-9527

Дар’я Супрун,
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри соціальної роботи та реабілітації,
Національний університет біоресурсів і природокористування України,
вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0003-4725-094X

Maркус Артур Лоунер,
професор кафедри торгівлі та соціальних наук,
Університет прикладних наук Остфалії,
вул. Зальцдальумер, 46/48, Вольфенбюттель, Німеччина,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0001-9384-0807

Мохамад Дауд Алі,
доцент кафедри менеджменту та підприємництва,
Університет Харіпура,
Хайбер-Пахтунхва, Харіпур, Пакистан,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0002-3023-4196

Тетяна Григоренко,
доктор філософії,
доцент кафедри соціальної роботи та реабілітації,
Національний університет біоресурсів і природокористування України,
вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0002-2002-6668

Анастасія Каплієнко,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри загальної педагогіки
та спеціальної освіти,
Ізмаїльський державний гуманітарний університет,
вул. Ріпина, 12, м. Ізмаїл, Україна,
ORСID ID: https://orcid.org/0000-0002-2981-6877


ТРЕНІНГOВІ ПРОГРАМИ ДЛЯ МЕНЕДЖЕРІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ: ВІД ТВОРЧОСТІ ДО РЕЗУЛЬТАТУ


АНОТАЦІЯ:

Відповідно до викликів воєнного стану в Україні, зміни, які відбуваються у соціальній роботі та професійній діяльності спеціалістів цієї сфери, зокрема, соціальних менеджерів, соціальних працівників, вимагають розробки нових підходів до забезпечення безперервної освіти, що передбачає професійне вдосконалення та набуття відповідних професійних компетенцій. Мета статті – визначити основні параметри та вказати на сучасні шляхи і програми, форми і методи навчально-методичної роботи з формування конкурентоспроможності соціального менеджера. Для досягнення мети з поставленими завданнями було застосовано набір взаємодоповнюючих методів: теоретичних, психодіагностичних, а також статистичний аналіз. Досягнуто мети програм, сформовано лідерські якості, відкрито нові можливості для співпраці, розкрито питання та надано ідеї для роздумів щодо активізації діяльності фахівців у сфері міжнародного соціального менеджменту та лідерства. Вдосконалена система професійної підготовки управлінських кадрів соціальної сфери уміщує опанування сучасним фахівцем необхідного комплексу інноваційних знань, практичних і професійних навичок. Завдяки професійній організації провідні спеціалісти висвітлили свій досвід з актуальних питань та отримали новітні робочі інструменти для впровадження кращих світових практик з точки зору інновацій у вимірах освітніх процесів у соціальній сфері.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освітній менеджмент, соціальна сфера, програма професійної підготовки, система професійної підготовки, соціальний менеджер


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
 

1. Amran, M., Kutty, F., Surat, S. Creative Problem-Solving (CPS) Skills among University Students. Creative Education. 2019. №10. С. 3049–3058. DOI: 10.4236/ce.2019.1012229.
2. Bloshchynskyi I., Griban G., Okhrimenko I. Formation of Psychophysical Readiness of Cadets for Future Professional Activity. The Open Sports Sciences Journal. 2021. Vol. 14, № 14. P. 1‒8. DOI: 10.2174/1875399X02114010001.
3. Center for Creative Leadership (CCL). URL: https://ccl.org (дата звернення: 28.06.2023).
4. Dweck C. Department of Psychology. Wayback Machine. Stanford University. 2015.
5. Dweck C. Stanford University’s on the Growth Mindset and Education. OneDublin.org. 2012.
6. Griban G., Varetska O. Formation of the Primary School Teachers’ Information Competency in Postgraduate Education. Postmodern Openings. 2020. Vol. 11, № 3. P. 41‒72. DOI: 10.18662/po/11.3/199.
7. Iatsyshyn A., Atamanyuk S. Knowledge Management in the Context of Digital Transformation of Education and Science in Ukraine: Challenges in Professional Training. Digital Technologies in Education: Selected Cases. Springer Cham, Switzerland AG. 2024. P. 165‒184. DOI: 10.1007/978-3-031-57422-1_12.
8. Janice C., Burns M., Deanna Y., Cooke P. D., Schaweidler M. P. H. A short guide to community-based participatory action research. A Community Research Lab Guide. 2011. 16 p. URL: https://hc-v6-static.s3.amazonaws.com/media/resources/tmp/cbpar.pdf.
9. Keiner S. The Facilitator's Guide. How to lead a group to make a joint decision. 2020.
10. Kuzminskyi, A., Oros, I., & Kuchai, T. The system of training future heads of general secondary education institutions to apply pedagogical management technologies. Problems of Modern Teacher Training. 2022. 11(3), 41–72.
11. Launer M. Conference Proceeding 6th International Conference on Contemporary Studies in Management (CoSiM). Suderburg Working Paper. 2022. № 16. URL: https://www.ostfalia.de/cms/en/pws/launer/working-papers/.
12. Mamicheva O., Sheremet M. Trends of modernization of psychologists’ professional training in the system of special education. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 2020. Vol. 24, № 6. P. 13010‒13029. DOI: 10.37200/IJPR/V24I6/PR261270.
13. Okhrimenko I., Sprynchuk S. Future psychologists’ readiness to work in conditions of social cohesion in education. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2021. Vol. 9, № 9. P. 40‒48. URL: http://www.ijaep.com/index.php/IJAE/article/view/1137.
14. Sheremet M. Motivation development of mental health preservation of specialists in the field of special and inclusive education: European practices. Pol Merkur Lek. ALUNA Publishing House. 2023. № 1 (Jan-Feb). P. 30‒34. DOI: 10.36740/Merkur202301104.
15. Sheremet M., Suprun D. Academic mobility perspective in the context of professional internationalization in the field of special education. Науковий часопис. 2020. Issue 40. P. 83‒89. DOI: 10.31392/NPU-nc.series19.2020.40.13.
16. Sopivnyk R., Sopivnyk I., Suprun D., Hryhorenko T. Social leadership and team building. Kyiv: NULES, 2023.
17. Suprun D. Psychology of Management. Kyiv: DUSU, 2023.
18. Tamozhska I., Lehan I., Shcherbak I., Suprun D., Hryhorenko T. Functioning and development of national and European adult education systems: A comparative aspect. Conhecimento & Diversidade. 2023. Vol. 15, № 40. P. 45‒61. DOI: 10.18316/rcd.v15i40.11275.
19. Мандро Л. «SOFT SKILLS» та «META SKILLS» як основа фахового зростання соціальних працівників. Наука і освіта. 2022. № 3. С. 31–35. DOI: 10.24195/2414-4665-2022-3-6.
20. Слозанська Г., Стельмах С., Криницька І. Підвищення кваліфікації фахівців з соціальної роботи та соціальних менеджерів: досвід реалізації сертифікатної програми у ЗВО «Український католицький університет». Social Work and Education. 2022. Vol. 9, № 2. С. 226‒244.
21. Супрун Д. Модернізація змісту професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти. Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2019.

         

       
   
   
         

 

©2025 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.