Інна Моляка АНГЛОМОВНА ФОНЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА В ОСВІТІ

// Наука і освіта.  2023.  №2. – 48-53.

Інна Моляка,
аспірантка кафедри педагогіки і психології початкової освіти,
Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка,
вул. Київська, 24, м. Глухів, Сумська обл., Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5498-6907


АНГЛОМОВНА ФОНЕТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА В ОСВІТІ


АНОТАЦІЯ:

Розвиток вищої освіти в Україні залежить від вирішення ключових проблем підготовки висококваліфікованих педагогів. Інтеграція освітніх процесів у європейський простір, домінування прогресивних моделей навчання в закордонних виданнях підкреслюють важливість комунікації іноземною мовою. Компетентнісний підхід до формування свідомої особистості педагога закріплений у міжнародних та українських нормативних документах. Комунікація починається з правильного фонетичного оформлення мовлення. У цій статті здійснено спробу описати поняття англомовної фонетичної компетентності майбутніх учителів початкової школи та визначити зміст її компонентів. Зростаючі вимоги суспільства до знань і вмінь випускників педагогічних закладів вищої освіти та потреба в підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних до ефективної професійної діяльності, призводять до розробки нових підходів, форм і методів підготовки майбутніх учителів початкової школи як складової їх професійної педагогічної освіти. Суперечності між традиційним підходом до навчання фонетики англійської мови та потребою в новому інтегрованому підході, що базується на порівняльному аналізі фонетики англійської та української мов, спричинили необхідність переглянути зміст і структуру англомовної фонетичної компетентності. У статті проаналізовано поняття «компетентність», «іншомовна комунікативна компетентність» та синтезовано поняття «англомовна фонетична компетентність». Визначено змістове наповнення ключових компонентів англомовної фонетичної компетентності (лінгвістичний, методичний, рефлексивний і прагматичний).


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентність, фонетична компетентність, іншомовна комунікативна компетентність, англомовна фонетична компетентність майбутніх учителів початкової школи.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Авраменко Б.В. Компоненти змісту навчання фонетичної компетентності майбутніх фахівців корейської мови. Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку : матеріали XXVIII міжнар. наук.-практ. конф., м. Лімасол (Кіпр), 7 січ. 2023 р. Лімасол, 2023. С. 173–177.
2. Галицька М.М. Складові комунікативної компетентності студентів вищих навчальних закладів. Освітологічний дискурс. 2015. № 2(10). С. 39–48.
3. Державний стандарт початкової освіти. Київ, 2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 21.05.2023).
4. Дячок Н.В. Особливості фонетичної компетентності у підготовці майбутніх учителів іноземних мов. Перспективи та інновації науки. 2021. № 2. С. 49–57.
5. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ, 2003. 273 с.
6. Кошарна Н.В. Формування іншомовної компетентності майбутніх учителів початкової школи в змісті дисципліни «Наукова англійська мова». Іншомовна освіта педагога: виклики, проблеми, перспективи : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 5 лист. 2015 р. Київ, 2015. С. 134−138.
7. Кухта І.В. Іншомовна компетентність у контексті формування комунікативної культури студентів у процесі вивчення іноземної мови. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2010. № 4. С. 27–32.
8. Мєлєкєсцева Н.В. Формування професійно орієнтованої фонетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови початкової школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 3(107). С. 177−186.
9. Подоляк В.М. Аналіз поняття іншомовна професійна комунікативна компетентність у вітчизняному та зарубіжному науковому просторі. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2022. № 4. С. 36−44.
10. Пономаренко В.В., Плотніков Є.О. Структура і зміст англомовної фонетичної компетентності учнів старших класів. Збірник наукових праць «Вісник студентського наукового товариства». Ніжин, 2021. № 25. С. 62−66.
11. Харкавців І.Р., Петриця Л.І. Проблемні аспекти формування фонетичної компетенції майбутніх вчителів англійської мови. Наукові записки. Серія «Філологічна». 2013. № 37. С. 310−313.
12. Datko J. An Inspection of High School EFL Teachers’ Views on Their Confidence in Teaching Correct English Pronunciation. Current Trends in Educational Science and Practice. 2013. P. 45−51.
13. Embark S. Understanding Communicative Competence. University Bulletin. 2013. № 15. Vol. 3. P. 101–110.

14. Gilbert J. Teaching Pronunciation: Using the Prosody Pyramid. New York, 2008. 52 p.
15. Gillon G. Phonological awareness: from research to practice. New York : The Guilford Press, 2004. 269 p.
16. Han Z. Fossilization in Adult Second Language Acquisition. Clevendon, 2004. 215 p.
17. Haycraft J. An introduction to english language teaching. Longman : Harlow, 1978. 152 p.
18. Khanbeiki R., Abdolmanafi-Rokni S. A Study of Consonant Clusters in an EFL Context. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 2015. № 10(4). P. 1–14.
19. Larsari V. Learners’ communicative competence in English as a foreign language (EFL). Journal of English and literature. 2011. Vol. 2(7). Р. 161–165.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.