Bohush A. M. Modern Approach to the Issue of Higher Education Modernization.

// Наука і освіта.  2017.  №5. 14-18.


DOI:

Алла Михайлівна Богуш,
доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України,
завідуюча кафедри теорії та методики дошкільної освіти,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


СУЧАСНИЙ ПІДХІД ДО МОДЕРНІЗАЦІЇ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ВИЩОЇ ШКОЛИ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено підхід до модернізації навчально-виховного процесу вищої школи в контексті сучасного освітнього простору; розкрито сучасні принципи модернізації навчально-виховного процесу вищої школи: принцип гуманістичного характеру освіти, принцип природовідповідності та природодоцільності, принцип духовності життєдіяльності студентів, принцип самоорганізуючої творчості майбутніх професіоналів, принцип суб’єктності та свідомості, принцип комплементарності (доповнення), принцип суб’єктивного контролю, принцип особистісного целепокладання студента, принцип метапредметних основ освітнього процесу вищої школи, принцип ситуативності навчання. Освіта розглядається як продукт соціуму, зміст якого залежить від подій, що відбуваються в державі та за її межами. Модернізація освітнього простору асоціюється з такими процесами, як генерація, інтенсифікація, оптимізація, гуманізація, реформування і модернізація. Запобігання або обмеження проникнення антигуманістичних засобів в навчальний процес вищої школи є одним з основних задач викладача ВНЗ. Конструктивними методами навчання вважається комплекс методичних засобів, спрямованих на формування переконання майбутніх професіоналів сприймати себе як найвищу цінність, що допоможе їм переорієнтувати себе, своє «Я» з позиції пасивного відтворення в позицію самоорганізованої, творчої особистості, яка зможе наповнити сенсом свою професійну діяльність і свою життєву творчість.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вища школа, принципи, модернізація, студент, викладач.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондаревская Е. В. Введение в педагогическую культуру: уч.пос. / Е. В. Бондаревская. – Ростов н/Д. – 1995.
2. Бондаревская Е. В., Кульневич С. В. Педагогика личности в гуманистических теориях и системах воспитания: уч. пос. / Е. В. Бондаревская, С. В. Кульневич. – Ростов н/Д. – 1999.
3. Гончаренко С. І. Український педагогічний словник / С. І. Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997.
4. Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А. Ю. Педагогический словарь / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М. – 2001.
5. Кульневич С. В. Педагогика личности от концепций до технологий: уч.пос. – Ростов н/Д. – 2001.
6. Лаврентьева Т. В. Педагогика личности / Т. В. Лаврентьева – М. : Педагогика, 1998.
7. Розанов В. В. Сумерки просвещения / В. В. Розанов. – М. : Педагогика, 1990. 8. Хуторской А. В. Современная дидактика / А. В. Хуторской. – СПб: Питер, 2001.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.