Shymkiv I. V., Klymenko A. O., Zakordonets N. I. Implementation of Alternative Methods of Foreign Languages Teaching in the Context of Competency-Based Approach.

// Наука і освіта.  2017.  №5. 67-79.


DOI:

Інна Василівна Шимків,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
німецької філології та методики викладання німецької мови,
Анатолій Олегович Клименко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
практики англійської мови та методики її викладання,
Наталія Іванівна Закордонець,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка,
вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна


РЕАЛІЗАЦІЯ АЛЬТЕРНАТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ
ІНОЗЕМНИХ МОВ В СВІТЛІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ


АНОТАЦІЯ:

Методика навчання іноземних мов зазнає значних змін, перебуваючи у пошуку найбільш прийнятних для сьогодення раціональних підходів. Новий етап у розвитку іншомовної освіти пов’язаний, насамперед, з упровадженням компетентнісного підходу до організації навчального процесу і формування інноваційної людини, яка може гнучко пристосуватись до світових соціально-політичних і економічних факторів. Актуальне питання компетентнісно-спрямованого навчання досліджується в сучасних працях науковців, але окремі аспекти згаданої проблеми залишаються малодослідженими. Метою статті є висвітлення основних підходів альтернативних методів навчання іноземних мов у контексті компетентнісного підходу. Дослідження проводилося з використанням таких методів, як критичний аналіз методичної літератури, синтез, порівняння, узагальнення, а також емпіричні методи: спостереження, тестування, узагальнення практичного досвіду вчителів, педагогічний експеримент. Увага у дослідженні сфокусована на осмисленні продуктивних тенденцій організації навчання іноземних мов у контексті індивідуально та діяльнісно орієнтованих технологій, які пов’язують з альтернативними методами навчання в контексті компетентнісного підходу, що дають учням можливість самостійно досліджувати проблеми, спостерігати, аналізувати, критично мислити, організовувати свої власні прийоми навчання, відстоювати власну позицію, розвивати вміння оцінювати ризики, формувати конструктивне управління почуттями, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології, взаємодіяти в адекватний і творчий спосіб у всіх різновидах соціальних та культурних контекстів, мобілізовувати життєвий досвід, застосовувати базові / декларативні знання та уміння на практиці, створювати ситуації успіху, використовувати самоконтроль та взаємоконтроль. Результати проведеного експерименту дозволили зробити висновок про те, що ефективність компетентнісно спрямованого навчання іноземних мов залежить від розуміння викладачами необхідності відмовитися від авторитарних і схоластичних методів та творчо застосовувати методи, що сприяють розвитку та самовдосконаленню навчально-комунікативного процесу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

альтернативні методи навчання, компетентнісний підхід, особистісно зорієнтоване навчання, діяльнісно зорієнтовані технології навчання, оцінювання, мотивація, самоконтроль, навчальна консультація.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондар С. П. Компетентнісна спрямованість змісту і структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти / С. П. Бондар // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. – К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. – Вип. 20. – С. 10-23.
2. Локшина О. І. Становлення компетентнісної ідеї в європейській освіті / О. І. Локшина // Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України. Матеріали методологічного семінару. – К. : Педагогічна думка, 2009. – С. 19-33.
3. Родигіна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання / І. В. Родигіна. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 112 с.
4. Савченко О. Я. Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти / О. Я. Савченко // Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Серія «Педагогіка». – 2011. - № 4. – С. 13-17.
5. Сошенко С. М. Еволюція методів викладання іноземної мови / С. М. Сошенко, Б. С. Коломієць // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2014. – Вип. 1. – С. 22-27. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp
6. Трубачева С. Е. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчальному процесі / С. Е. Трубачева // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – С. 51-57.
7. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung / K. Ende, R. Grotjahn, K. Kleppin, I. Mohr-. – München : Klett-Langenscheidt, 2013. – 152 S.
8. Fremdsprachenunterricht / K.-R. Bausch, H. Christ, H.-J. Krumm. – Tübingen : Francke Verlag Tübingen und Basel, 1995. – 585 S.
9. Hugenschmidt B. Methoden schnell zur Hand. 66 Schüler- und handlungsorientierte Unterrichtsmethoden / B. Hugenschmidt, A. Technau. – Leipzig : Klett, Kallmeyer, 2011. – 213 s.
10. Kramsch C. The Challenge of Globalization for the Teaching of Foreign Languages and Cultures [Електронний ресурс] / C. Kramsch // Electronic Journal of Foreign Language Teaching. – 2014, Vol. 11. No. 2, pp. 249-254. – Режим доступу: http:///eflt.nus.edu.sg/v11n22014/kramsch.pdf 11. Mattes W. Methoden für den Unterricht / W. Mattes. – Braunschweig, Paderborn, Darmstadt : Schö- ningh Verlag, 2012. – 132 s.
12. Poetry Writing 2.0: Learning to Write Creatively in a Blended language Learning Environment [Електронний ресурс] / H.P. Widodo, A. B. Budi, F. Wijayanti // Electronic Journal of Foreign Language Teaching. – 2016, Vol. 13. No. 1, pp. 30-48. – Режим доступу: http://e-flt.nus.edu.sg/v13n12016/widodo.pdf
13. Schuetze U. Learning the Subjunctive in German: With or Without Technology? [Електронний ресурс] / U. Schuetze, E. Lowey // Electronic Journal of Foreign Language Teaching. – 2015, Vol. 12. No. 1, pp. 69-78. – Режим доступу: http://eflt.nus.edu.sg/v12n12015/schuetze.pdf
14. Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch? / S. Ballweg, S. Drumm, B. Hufeisen, J. Klippel, L. Pilypaityte. – München : Klett-Langenscheidt, 2013. – 108 S.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.