Olena Chukhno. Experimental Work on Teaching Future Teachers Second Foreign Language Pronunciation

// Наука і освіта.  2017.  №12. 112-119.


DOI:

Олена Анатоліївна Чухно,
аспірант кафедри англійської філології,
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди,
вул. Валентинівська, 2, м. Харків, Україна


ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА З НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ВИМОВИ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

Вищі педагогічні навчальні заклади надають можливість своїм студентам отримати спеціальність учителя двох іноземних мов. Це зумовлює необхідність у розробці методики, яка дозволяє найбільш ефективно протя- гом обмеженого часу сформувати у студентів достатній рівень володіння професійною фонетичною компетент- ністю як складника загальної іншомовної комунікативної компетентності в другій іноземній мові. Автором було вперше теоретично обґрунтовано та розроблено методику формування в майбутніх учителів англомовної фонетичної компетентності на базі німецькомовної шляхом укладання циклічної моделі цього процесу та від- повідної підсистеми вправ. Метою дослідження є висвітлення результатів експериментальної перевірки ефек- тивності розробленої методики. Проведений педагогічний експеримент було розпочато передексперименталь- ним тестуванням, результати якого засвідчили доволі низький рівень володіння студентами вимовою англійсь- кої мови як другої іноземної, а також підтвердили необхідність систематичної роботи над удосконаленням усіх її аспектів. Експериментальне навчання здійснювалося за двома варіантами методики. Варіант А ґрунтувався на розробленій автором циклічній моделі професійно зорієнтованого навчання англійської вимови після німецької, що включала вступний теоретично-практичний і практичний цикли та передбачала поетапне формування про- фесійної фонетичної компетентності в другій іноземній мові із урахуванням досвіду вивчення майбутніми вчи- телями першої іноземної та рідної мов. Варіант Б методики відрізнявся від Варіанту А опорою в процесі нав- чання виключно на рідну мову студентів. Результати післяекспериментального зрізу довели ефективність обох варіантів методики, проте порівняння показників приросту у рівні сформованості складників професійної фоне- тичної компетентності дозволило зробити висновок, що Варіант А методики є значно ефективнішим, тому має перевагу перед Варіантом Б у впровадженні у навчальний процес.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна фонетична компетентність, диференційна чутливість, фонетичні знання, фоне- тичні навички, фонетичні вміння.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гутник В. М. Формування фонетичної компе- тенції у майбутніх учителів німецької мови у комуні- кативному вступному корективному курсі: дис. …кандидата пед. наук: 13.00.02 / Гутник Валентина Михайлівна. – К.: КНЛУ, 2017. – 399 с.
2. Долина А. В. Методика вдосконалення фоне- тичної компетенції у майбутніх учителів англійської мови у самостійній роботі: дис. …кандидата пед. наук: 13.00.02 / Долина Алина Василівна. – К.: КНЛУ, 2011. – 274 с.
3. Кажан Ю. М. Методика формування у майбу- тніх учителів рецептивної лексичної компетенції у процесі навчання німецької мови на базі англійської: дис. …кандидата пед. наук: 13.00.02 / Кажан Юлія Миколаївна. – К.: КНЛУ, 2012. – 360 с.
4. Ланова О. В. Підготовка майбутніх учителів англійської мови до навчання учнів просодичних засобів: автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчан- ня (германські мови)» / О. В. Ланова. – Одеса: ПУНПУ імені К. Д. Ушинського, 2008. – 20 с.
5. Молчанова Л. В. Обучение второму иностранному языку в условиях формирования функ- ционального многоязычия в языковом вузе (на при- мере японского языка): дис. …кандидата пед. наук: 13.00.02 / Молчанова Лилия Викторовна. – Рязань: РГУ имени С. А. Есенина, 2009. – 255 с.
6. Ніколаєва С. Ю. Контроль у навчанні інозем- них мов і культур / С. Ю. Ніколаєва // Методика нав- чання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгві- стичних університетів : за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – С. 154 – 174 с.
7. Перлова В. В. Методика формування у май- бутніх учителів англійської мови професійно орієн- тованих слухо-вимовних навичок: дис. …кандидата Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 119 пед. наук: 13.00.02 / Перлова Вікторія Володимирівна. – Х.: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2007. – 301 с.
8. Чухно О. А. Зміст професійної фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мовi після німецької / О. А. Чухно // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових праць. Педагогічні науки. – 2016. – № 2 (27). – С. 123 – 131.
9. Чухно О. А. Лінгвістична основа процесу фо- рмування фонетичної компетентності майбутніх учи- телів в англійській мові після німецької / О. А. Чухно // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КНЛУ. Серія “Філологія, педагогіка, психологія”. – 2016. – Вип. 32. – С. 181 – 190.
10. Чухно О. А. Модель формування професійної фонетичної компетентності в другій іноземній мові / О. А. Чухно // Актуальні проблеми іноземної філоло- гії та освітній соціокультурний процес: матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції (Терно- піль, 8-9 грудня 2017 р.)/ За ред. Задорожної І. П. – Тернопіль: Тернопільський національний педагогіч- ний університет імені Володимира Гнатюка, 2017. – С. 282 – 285.
11. Чухно О. А. Підсистема вправ для формуван- ня професійної фонетичної компетентності в англій- ській мові після німецької / О. А. Чухно // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка: науковий журнал. Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 4 (90). – С. 145 – 154.
12. Чухно О. А. Психолінгвістичні особливості оволодіння майбутніми вчителями англійської мови інтерлінгвальною вимовою в умовах субординативно- го мультилінгвізму / О. А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – №2 (86). – С. 34 – 39.
13. Чухно О. А. Реалізація принципів формуван- ня фонетичної компетентності у майбутніх учителів у процесі навчання англійської мови після німецької / О. А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – № 4 (88). – С. 51 – 57.
14. Gregory Amy. E. What’s phonetics got to do with language teaching / Amy E. Gregory // Applied Linguistics and Future Teachers Education: edited by Nat Bartels. – USA: Springer Science & Business Media Inc., 2005. – P. 201 – 220.
15. Hismanoglu M. An investigation of phonological awareness of prospective EFL teachers / M. Hismanoglu / Procedia – Social and Behavioral Sciences. – 2012. – № 31. – P. 639 – 645. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.