Перегончук Н. В. Формування професійної компетентності майбутніх психологів у сучасному освітньому просторі.

// Наука і освіта.  2016.  №11. – 49-55.

Наталія Василівна Перегончук,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи,
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського,
вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна 


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ
ПСИХОЛОГІВ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто психологічні особливості формування професійної компетентності майбутніх пси- хологів у сучасному трансформаційному суспільстві. Проведено теоретичний аналіз поняття «освітній прос- тір» та визначено його роль у процесі формування професійної компетентності майбутнього психолога. Ви- значено психологічні умови формування професійної компетентності майбутніх психологів у сучасному освіт- ньому просторі. Розкрито основні характеристики сучасного освітнього простору, що сприяють формуванню професійної компетентності майбутнього психолога.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна компетентність, рефлексивне середовище, освітній простір, особистісно- орієнтована освіта, компетентнісний підхід, майбутні психологи.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Євдокимова Н. О. Психологічні засади фор- мування суб’єкта правничої діяльності у вищому навчальному закладі: монографія / Н. О. Євдокимова. – Миколаїв: Іліон, 2011. – 420 с.
2. Застело А. О. Психологічне забезпечення екологічності освітньої взаємодії в просторі дистан- ційної освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / А. О. Застело. – Запоріжжя. – 2012. – 20 с.
3. Эльконин Б. Д. Введение в психологию раз- вития (в традиции культурно-исторической теории Л. С. Выготского) / Б. Д. Эльконин – М.: Тривола, 1994. – 168 с.
4. Лушин П. В. «Гибридная жизнь»: об особен- ностях самоорганизации и психологической помощи в переходный период. Методические материалы к ав- торскому курсу «Психологическая помощь личности в переходной период» / П. В. Лушин // Теория и прак- тика психотерапии. – 2014. – №4. – С. 57-62.
5. Лушин П. В. Экологическая помощь личнос- ти в переходный период: экофасилитация: моногра- фия / П. В. Лушин. – Киев, 2013. – 296 с.
6. Мамардашвили М. К. Как я понимаю фило- софию / М. К. Мамардашвили – М.: Прогресс- Культура, 1992. – 416 с.
7. Мерзон Е. Е. Образовательная среда как фак- тор формирования профессиональной компетентно- сти студентов педагогического ВУЗа / Е. Е. Мерзон // Молодой ученый. – 2011. – №10. Т. 2. – С. 170-172.
8. Сапогова Е. Е. Как я понимаю психологию: в подражание М.К. Мамардашвили / Е. Е. Сапоговва // Журнал практического психолога. – 1999. – № 4. – С. 13-27.
9. Сапогова Е.Е. Концепты и ориентиры совре- менного психологического образования / Е. Е. Сапо- гова //Alma Mater (Вестник высшей школы). – 2003. – № 10. – С. 8-13.
10. Ткач Т. В. Освітній простір особистості: психологічний аспект: монографія / Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України / Т. В. Ткач. – К.; Запоріжжя, 2008. – 272 с.
11. Хайдеггер М. Искусство и пространство / М. Хайдеггер // Самосознание европейской культуры XX века: Мыслители и писатели Запада о месте куль- туры в современном обществе. – М., 1991. – С. 95-102.
12. Чуйко О. В. Особистісне становлення суб’єктів професійної діяльності у соціономічних професіях: Монографія / О. В. Чуйко. – К.: АДЕФ- Украина, 2013. – 280 с.
13. Швалб Ю. М. Методологические основания разработки системы профессионального образования в вузе (на материале специальности «Социальная работа») / Ю. М. Швалб // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського: збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка, Н. О. Євдокимової. – Т. 2. – Вип. 5. – Миколаїв: МДУ імені В. О. Сухо- млинського, 2010. – 346 с. – (Серія «Психологічні науки»). – С. 305.
14. Щедровицкий Г. П. Мышление – Понимание – Рефлексия / Г. П. Щедровицкий. – М. : Наследие ММК, 2005. – 800 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.