Ткаченко С. В. Критерії оцінки сформованості етичної компетентності майбутніх учителів суспільно-гуманітарних дисциплін

// Наука і освіта.  2015.  №9. –181-186.


DOI:

Світлана Володимирівна Ткаченко,
старший викладач кафедри соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна   


КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ СФОРМОВАНОСТІ ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН 


АНОТАЦІЯ:

 У статті здійснено аналіз критеріїв сформованості етичної компетентності майбутніх учителів суспільно-гуманітарних дисциплін, визначено та обґрунтовано їх показники для досягнення досліджуваного по- няття. Уточнено поняття «етична компетентність», що передбачає організацію етичної взаємодії суб’єктів педагогічного процесу, спрямовану на формування етичної поведінки, моральних якостей особистості на основі свідомого засвоєння етичних знань та оволодіння етичними вміннями, що дозволяє виконувати соціально-ціннісні функції в колективі, попереджувати й усувати прояви негативної поведінки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

етична компетентність, майбутні вчителі, суспільно-гуманітарні дисципліни, критерії сформованості, показники сформованості.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Греческо-русский словарь / [автор-составитель А. Д. Вейсман]. – 5-е изд.–СПб., 1991. – 1370 с.
2. Донцов А. В. Моральна культура вчителя : монографія / А. В. Донцов. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2007. – 240 с.
3. Клінцова М. М. До проблеми формування професійно-педагогічних цінностей у структурі особистості майбутнього фахівця / М. М. Клінцова // Вісник Львів. ун-ту – 2006. – Вип. 21. Ч.2. – Серія: педагогічні науки. – С. 40-47.
4. Писаренко В. И. Педагогическая этика / В. И. Писаренко, И. Я. Писаренко. – Минск : Народ- ная асвета, 1977. – 256 с.
5. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : нав- чальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : ТОВ Філ-студія, 2006. – 272 с. 6. Рисаченко Г. Етична компетенція сучасного викладача / Г. Рисаченко, Н. Кубенко // Освіта, технікуми, коледжі. – 2009. – № 2. – С. 59-62.
7. Синиця О. О. Професійно-етична культура викладача / О. О. Синиця // Актуальні проблеми вдо- сконалення навчального процесу : Тези доповідей та повідомлення учасників ІІ конференції школи педагогічної майстерності Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. – Х. : Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого, 2008. – С. 103-105.
8. Управление персоналом организации : учеб- ник / [Под ред. А. Я. Кибанова]. – 2-е изд., доп. и пе- рераб. – М. : ИНФРА-М, 2002. – 638 с.
9. Хоружа Л. Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учителів начальних класів: дис… доктора пед. наук: 13.00.04 / Хоружа Людмила Леонідівна. – К., 2004. – 382с.
10. Чернокозова В. Н. Этика учителя / В. Н. Черноко- зова, И. И. Чернокозов. – К. : Рад. школа, 1973. – 175 с.
11. Шульпин Е. С. Этическая компетентность как фактор профессиональной подготовки будущего учи- теля: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профес- сионального образования» / С. Е. Шульпин. – Курган, 1999. – 183 с. 
         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.