Мельник Н. І. Професійна підготовка педагогів дошкільних установ у франції: загальні особливості.

// Наука і освіта.  2015.  №9. –131-138.


DOI:

Наталія Іванівна Мельник,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти,
Педагогічний інститут,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
бульвар Давидова, 18/2, м. Київ, Україна  


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНИХ УСТАНОВ У ФРАНЦІЇ: ЗАГАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті охарактеризовано особливості професійної підготовки педагогів дошкільних навчальних закладів у Франції. Автором проаналізовано особливості поняття «професійна компетентність дошкільних педагогів» та його змістове значення в працях європейських дослідників професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти та в працях вітчизняних компаративістів, доведено тотожність означеного ви- значення з поняттям «професійна компетентність фахівців дошкільної освіти (вихователів)». Визначено, що тотожним поняттю «дошкільний педагог», яке вживається в європейській науковій педагогічній літературі у французькій періодиці є термін «педагог дошкільної установи». У статті проаналізовано особливості дошкільної освіти у Франції до та після 1989 року, визначено яким чином реформування систем дошкільної та початкової освіти 1991-92 рр. вплинуло на професійну підготовку фахівців відповідних галузей. Автором підсумовано, що основними особливостями професійної підготовки майбутніх дошкільних педагогів у Франції є не лише налагоджена система організації освітнього процесу у вищій школі, але й комплексна реалізація по- дальшого навчання та професійного розвитку, що забезпечує якість дошкільної освіти в країні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 професійна підготовка фахівців дошкільної освіти, система організації навчання майбутніх дошкільних педагогів, концептуальні засади професійної підготовки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:


1. Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу : монографія / Г. В. Бєлєнька. – К. : Університет, 2011. – 320 с.
2. Мельник Н. І. Формування професійної компетентності фахівців дошкільної освіти у контексті інтеграції в європейський освітній простір / Н. І. Мельник // Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку: компетентнісний підхід: моногр. [За заг. ред. Г. В. Бєлєнької, О. А. Половіної]. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2015. – 208 с.
3. Adams K. What’s in a name? Seeking professional status through degree studies within the Scottish early years context / K. Adams // European Early Childhood Education Research Journal, 2005. –16 (2). – P. 196-209.
4. Kaga Yoshie. The training and working conditions of preschool teachers in France. 2007. – [Електрон- ний ресурс]. – UNESCO Policy Brief on Early Childhood. – № 37, March-April 2007. – Режим доступу: http://www.unesco.org/education/earlyc hildhood/brief.
5. Les métiers de l'éducation nationale. Septembre, 2014 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.education.gouv.fr/personnel/enseignant/carrie re.htm#salaire.
6. Oberhuemer P. Professionals in early childhood education and care systems / Oberhuemer, P., Schreyer, I., & Neuman, M. J. – European profiles and perspectives. – Opladen & Farminghton hills: Barbara Budrich Publishers. – 2010. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vbjk.be/files/CoRe20Research20Documents% 202011.pdf.
7. OECD Country Note: ECEC Policy in France. – Directorate for Education. – OECD February, 2004. – 60 p.
8. Recommends increased emphasis on early childhood in both initial and continuous training. – OECD, 2004. – [Електронний ресурс]. (p. 48). – Ре- жим доступу: http://www.oecd.org/education/school/49322232.pdf.
9. Quels sont grands corps Etat. vie publique. 2008- 02-05. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vie-publique.fr/decouverteinstitutions/institutions/administration/acteurs/quels-sontgrands-corps-etat.html.
10. Repères et références statistiques édition. 2005. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ftp://trf.education.gouv.fr/pub/edutel/dpd/rers2005/rers20 05.pdf.
11. SNUipp Fenêtre sur Cours. – № 229, October 2002. – P. 22. 12. The Definition and Selection of Key Competencies. Executive Summary. 2005. – OECD. – [Електрон- ний ресурс]. – Chapter 2, pp.19-28. – Режим доступу: http://www.oecd.org/document/0/0,3746,en_2649_39263 231_45149440_1_1_1_1,00.html. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.