Данильченко Т. В. Особливості соціальної поведінки осіб з різним типом суб’єктивного соціального благополуччя.

// Наука і освіта. 2016. №5. – 83-89.

Тетяна Вікторівна Данильченко,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри загальної, вікової та соціальної психології,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Полуботка, 53, м. Чернигів, Україна


ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСІБ З РІЗНИМ ТИПОМ
СУБ’ЄКТИВНОГО СОЦІАЛЬНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається специфіка соціальної поведінки (навички планування соціальної взаємодії, вступу в соціальний контакт, альтернативи агресивній поведінці, реакції на інших людей, самовираження) в осіб з високим, середнім та низьким рівнем суб’єктивного соціального благополуччя. Показано, що в осіб з різним типом суб’єктивного соціального благополуччя розвинуті різні навички. Для меліоративного типу характерні продумування і планування своїх дій щодо інших людей і контроль соціальної взаємодії. Вігілативний тип акце- нтує на емоційній турботі про іншу людину. Представники солютивного типу налаштовані на протидію ото- чуючим, очікують конфліктних ситуацій, схильні до контролю емоцій. Іноптивний тип планує свої дії, не вра- ховуючи інтереси інших людей та необхідність взаємодіяти з ними.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

суб’єктивне соціальне благополуччя, меліоративний тип, вігілативний тип, солютивний тип, іноптивний тип, соціальні навички, соціальна взаємодія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:


ЛІТЕРАТУРА:

1. Духновский С.В. Диагностика межличност- ных отношений. Психологический практикум / С.В. Духновский . – СПб.: Речь, 2009. – 141 с.
2. Данильченко Т.В. Питальник «Суб’єктивне соціальне благополуччя»: методологічне обґрунту- вання і процедура розробки / Т.В.Данильченко // East European Scientific Journal. – 2015. – №3(4). – С.20-29.
3. Петренко В.Ф. Основы психосемантики / В. Ф. Петренко. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2005. – 480 с.
4. Хломов Д.Н. Руководство по оценке уровня развития социального поведения старшеклассников / Д.Н. Хломов, С.А. Баклушинский, О.Ю. Казьмина. – М.: Центр социологии образования РАО, 1993. – 147 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.